تصویر

فرمانده بروار درسیم به شهادت رسید

ه‌پ‌گ اعلام کرد که فرمانده ایالت سرحد یژا استار و عضو شورای اجرایی ه‌پ‌گ و یژا استار بروار درسیم قهرمانانه جنگید و به شهادت رسید.

اعلام مشخصات شهدا

بیانیه مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌) به شرح زیر است:

 «در فاصله ۷ تا ۱۰ اوت عملیات گسترده و حملات دشمن توسط ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه گلیداخ سرحد انجام شد. جنگ بین اشغالگران و نیروهای ما درگرفت و نیروهای ما با اقدامات موثر به این حملات اشغالگران پاسخ دادند. در جنگ با تاکتیک‌های سابوتاژ ضربات سنگینی به متجاوزان وارد شد و دشمن متحمل خساراتی شد. هنگامی که اطلاعات بیشتری در این رابطه بدست آید، با مردم وطن‌دوست ما و افکار عمومی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

در این جنگ که در منطقه گلیداخ رخ داد، در ۸ اوت ۲۰۲۴، فرمانده استان سرحد یژا استار، عضو شورای اجرایی ه‌پ‌گ و یژا استار، بروار درسیم قهرمانانه جنگید و به شهادت رسید.

رفیق ما بروار که عشق به آزادی، عشق به وطن و رنج مردم را راهنمای ذهن و قلب خود قرار داد، زنی کورد که دارای شجاعت و اعتماد به نفس بالایی بود. رفیق ما بروار که برای هستی و آزادی مردم ما به کوهستان رفت، با هویت و واقعیت زن آزاد به حقیقت رسید و با ایدئولوژی آپویی خود را بازآفرینی کرد. با به کارگیری فضایل مبارز آپویی و راه‌های زندگی آزاد، شخصیت او رشد کرد، قوی شد، زیبا شد و به یک انقلابی قهرمان تبدیل شد. او ادعا و عزم انقلابی خود را مطرح کرد و به نیروهای ویژه پیوست. و به یک مبارز و فرمانده وفادار آپویی تبدیل شد. راهپیمایی انقلاب را با شور و شوق و روحیه و شادی چنانی ادامه داد که گویی در حال  رقص بود. او در همه جا از سخت‌ترین مناطق باکور کوردستان گرفته تا مناطق حفاظتی مدیا جنگید. اخیراً او به سمت فرمانده ایالت سرحد یژا استار موظف شد. برای انجام موفقیت‌آمیز جنگ گریلای مدرنیته دموکراتیک، تاکتیک‌های جدید دوران و سبک جنگ تیم‌های تخصصی، بدون ملاحظه خود را فدا کرد. رفیق ما بروار که عاشق قله‌های کوردستان بود و با عشق فراوان در آن قدم می‌زد، با نام دیگر خود گلیداخ به قله کوه آگری صعود کرد و پرچم مبارزه خود را در آنجا به اهتزاز درآورد. رفیق ما بروار از سر تا پا خود را فدای آزادی مردم و همه زنان کرد و مسئولیت تاریخی خود را در همه جا انجام داد و نشان داد که یک فرمانده پیشرو و انقلابی است.

رفیق ما بروار که در هر لحظه از زندگی خود به همرزمانش احساس آزادی و همراهی واقعی می‌داد و معلم بزرگی بود، با شجاعت، ایستار، مشارکت، رهبری و شهادت خود همیشه راهنمای ما خواهد بود. قول می‌دهیم که هرگز فرمانده بروار را که اراده‌ای از پولاد داشت، فراموش نخواهیم کرد و صدای بلند و پرچم بروارها را بر قله‌های کوه‌های کوردستان برافراشته نگه داریم.

بر این اساس به خانواده وطن‌دوست رفیقمان، مردم سرحد و همه مردم کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفیق شهیدمان به شرح زیر می‌باشد :

نام سازمانی: بروار درسیم

نام و نام خانوادگی : سیران چوماک

محل تولد: وان

نام مادر و پدر: مهناز، سلطان

زمان و مکان شهادت‌: ۸ اوت ۲۰۲۴ / سرحد.‌»