گرامیداشت یاد شهدای درسیم: ما پیرو راه رهبر آپو خواهیم بود

کمیته‌ی خانواده‌های شهدا در اردوگاه پناهجویان مخمور برای گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای درسیم مراسم یادبودی برگزار کرد.

کمیته‌ی خانواده‌های شهدا در اردوگاه پناهجویان شهید رستم جودی (مخمور)، یاد فرمانده ایالت درسیم یاشار بوتان(عثمان ماناک)، که در ۱ مارس ۲۰۲۳ در درسیم شهید شده بود، از اعضای فرماندهی ایالت درسیم شوگر سمسور(زینال کوچوک) و شهید آرژین ساریا(شهریبان تکمنورای) که در ۲۴ دسامبر در درسیم به شهادت رسیده‌ بودند را گرامی داشت.

این گرامیداشت در ساختمان سازمان خانواده‌ی شهدا با حضور ساکنین اردوگاه و با یک دقیقه سکوت به احترام شهدا آغاز شد. بعد از ادای احترام پدر شهید یاشار بوتان، محمود زوکی سخنانی را ارائه داد و برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و خانواده‌های شهدا آرزوی سلامتی کرد و گفت: « رهبری سلامت باشد. من نمی‌دانم چه بگویم، زیرا شما همیشه یاد شهدا را زنده نگه می‌دارید و آنان را به یاد می‌آورید. اگر ما دستاوردی داریم به سایه‌ی سر این قهرمانان است. هیچ ظلم و ستمی وجود ندارد که ما ندیده باشیم. فرزاندان ما نیز این را دیده و فهمیدند، بدین ترتیب رو به سوی کوهستان‌ها روانه شدند و برای میهنی آزاد مبارزه کردند. یکی از آنان نیز پسر جوان من یاشار بوتان بود. زمانیکه ما پناهجو شدیم یاشار ۸ سال داشت. او به خواست خود به صفوف نیروهای گریلا پیوست. ما همیشه برای رویای شهیدانمان مبارزه خواهیم نمود و هرگز به آن رویاها خیانت نخواهیم کرد. چیزی که دل ما را به در آورد، خیانت بود. در طول تاریخ خیانت متوقف نشده و سبب شهادت بسیاری شده است. ما به عنوان خانواده‌ی شهدا هر زمان پیرو راه رهبر آپو خواهیم بود.»

همچینین سخنگوی مشترک کمیته‌ی خانواده‌های شهدا مراد انجو هم برای رهبر آپو و خانواده‌های شهدا و گریلاهای حاضر در کوهستان‌ها که اکنون در زاپ، متینا و آواشین در برابر اشغالگران به نبرد می‌پردازند آرزوی تندرستی نمود.

بعد از سخنرانی‌ها مستندی که درباره‌ی زندگی و مبارزه‌ی هر سه شهید آماده شده بود به نمایش گذاشته شد و مراسم گرامیداشت با شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.