گرامیداشت یاد و خاطرە شهدای پاریس در رانیه و کلار

مراسم یادبود شهیدان کشتار پاریس در رانیه و کلار برگزار شد.

رانیه

در رانیه، با پیشاهنگی سازمان زنان آزاد کوردستان، رژاک ، به مناسبت دهمین سالگرد کشتار پاریس، که در آن یکی از بنیانگذاران حزب کارگران کوردستان سکینه جانسز (سارا)، نماینده کنگره ملی کوردستان (KNK) فیدان دوغان (روژبین) و عضو جنبش جوانان لیلا شایلمز (روناهی) به قتل رسیدند، مراسم یادبودی برگزار شد.

 پس از یک دقیقه ادای احترام به شهدای جنبش آزادی کوردستان، موم شادی صمد، عضو سازمان زنان آزاد کوردستان (RJAK) سخنرانی کردە و یاد شهیدان پاریس را گرامی داشت. صمد اظهار داشت که لازم است ابعاد این ترورها فوراً روشن شود و عاملان آن مجازات شوند. پس از پایان سخنرانی، فیلم مبارزه و زندگی سکینه جانسز به نمایش گذاشتە شد.

کلار

یاد و خاطره شهدای ترور پاریس در شهر کلار منطقه گرمیان برگزار شد. در این مراسم فیلمی از مبارزات و زندگی شهید سکینه جانسز به نمایش درآمد. در شهر کلار منطقه گرمیان، شهدای ترور پاریس که در آن یکی از بنیانگذاران حزب کارگران کوردستان (PKK) سکینه جانسز (سارا)، نماینده کنگره ملی کوردستان (KNK) فیدان دوغان (روژبین) و یکی از اعضای جنبش جوانان لیلا شایلمز (روناهی) بە شهدات رسیدند ، با برگزاری سمیناری یادشان گرامی داشته شد. پس از یک دقیقه ادای احترام به شهیدان جنبش آزادی کوردستان، پیام سازمان زنان آزاد کوردستان (RJAK) توسط سُهام محمود قرائت شد. در این پیام آمده است: در این هنگام که ما مراسم سالگرد شهادت ٣ زن پیشرو کورد را برگزار می کنیم، فضای انقلاب و شعار ژن، ژیان، ئازادی سراسر کوردستان را فرا گرفته است.  رفیق سارا از ابتدای تأسیس PKK از زندان تا کوه های کوردستان و در همه زمان ها و مکان ها به مبارزه پرداخت.

 در این سمینار سُهام محمود نکاتی را در خصوص مبارزات شهید سارا ارائه کرد. در پایان سمینار فیلمی از زندگی و مبارزات شهید سکینه جانسز به نمایش درآمد.