گریلا کورکماز‌: رفیق عگید با عملیات خود برای ارتش ما پیشاهنگی کرد

گریلای ه‌پ‌گ، شَروان کورکماز از فرمانده بزرگ پ‌ک‌ک، عگید ‌(ماهسوم کورکماز) بحث کرد و گفت‌: ‌«رفیق عگید با عملیات خود برای ارتش ما پیشاهنگی کرد.‌»

کارزار ۱۵ اوت

مبارزان آزادی‌بخش کوردستان با احساس انتقامجویی در مقاطع جنگ شرکت می‌کنند. اکنون درهر لحظه در کوهستان‌های کوردستان مقاومتی تاریخی انجام می‌شود. مبارزان فدائی هزینه‌های سنگینی می‌دهند، مبارزه‌ای که فرمانده عگید ‌(ماهسوم کورکماز) آغاز کرده است را ۴۰ سال است که ادامه می‌دهند و در مقابل حملات دولت اشغالگر ترکیه، مقاومتی بی‌همتا را رقم می‌زنند. یکی از آن مبارزان نیز، شَروان کورکماز است که از تاثیرات کارزار ۱۵ اوت بحث نمود.

گریلا شروان کورکماز در ابتدای سخنان خود، جشن رستاخیز ۱۵ اوت را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مقاومتگران زندان، خلق کورد و مبارزانی که در سنگرها می‌جنگند، تبریک گفت و بیان داشت‌: ‌«پس از اینکه به عضویت صفوف مبارزه درآمدم، نام کورکماز را برای خود برگزیدم. زیرا زمانیکه رفقا از رفیق عگید بحث به میان می‌آوردند من از او بسیار متاثر می‌شدم. درباره مشارکتش در جنگ و حیات تامل بسیاری کردم. او پس از اینکه رفیق مظلوم دوغان را می‌شناسد، تصمیم می‌گیرد که به عضویت صفوف مبارزه درآید. رفیق عگید با شلیک اولین گلوله، سطح جنگ را تعیین و برای ارتش ما پیشاهنگی کرد. ما نیز برهمین اساس مبارزه می‌کنیم و پیرو راه فرمانده بزرگ‌مان عگید و زیلان به مبارزه ادامه می‌دهیم. هدف تمام مبارزان اینست که مبدل به مبارزی به مانند عگید شوند، بدین‌صورت ما نام او را برای خود انتخاب می‌کنیم و می‌خواهیم به مانند او به یک فرمانده راستین جنگ تبدیل شویم.

زمانیکه یادداشت‌های روزانه و خاطرات رفیق عگید را خواندم، بهتر از قبل او را درک کردم و به همین‌خاطر پایبندی من به حزب‌مان بیشتر شد. او عملیات خود را در منطقه بوتان انجام داد، ارزیابی‌های او در جلسات و قبل از عملیا‌ت‌ها من را تحت تاثیر قرار داد. رفیق عگید در یادداشت خود تمام تجربیات و خاطرات خود را بیان کرده است. پس از مطالعه یادداشت‌های او من بیش از پیش به او علاقه پیدا کردم. رفقایی که اخیرا در صفوف مبارزه عضو می‌شوند اکثرا از روی یادداشت‌های روزانه رفقای شهید، آنان را می‌شناسند و تجربه آنان برایشان اساس است. به‌مثابه گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان ما پیرو راه رفقای شهید خواهیم بود و آنان نمونه‌هایی برای ما هستند. تا آخرین نفس پیرو راه رفیق عگید و زیلان خواهیم بود و به پیروزی خواهیم رسید. قول و هدف ما اینست که اشغالگران را از خاک مقدس بیرون برانیم. تا آنزمان مبارزه ما ادامه خواهد داشت. بر همین اساس درود، احترامات و عشق خود به رهبر آپو و رفقایی که در سنگرها علیه دشمنان مقاومت می‌کنند بیان می‌دارم.‌»