گریلاها در زاپ، خاکورک و هفتانین عملیات‌های زیادی انجام دادند

گریلاهای آزادی کوردستان در مناطق حفاظتی مدیا در زاپ، خاکورک و هفتانین عملیات‌های زیادی را علیه ارتش اشغالگر ترکیه انجام دادند.

بیانیه ه‌پ‌گ

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) اطلاعات زیر را در مورد عملیات‌های گریلا و حملات اشغالگرانه به اشتراک گذاشت:

«منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

در تاریخ ۷ جولای در ساعت ۲۱:۱۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم با تاکتیک سابوتاژ مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

در تاریخ ۷ جولای در ساعت ۱۷:۰۹ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

8 جولای در ساعت ۰۶:۴۵ یک فروند پهپاد در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح انفرادی سرنگون شد. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

روز ۸ جولای در ساعت ۱۷:۴۵ به اشغالگرانی که قصد ایجاد مواضع در منطقه مقاومت تپه جودی را داشتند حمله شده و تحرکات اشغالگران متوقف شد.

در ۷ جولای در ساعت های ۱۴:۴۵، ۱۶:۰۷، ۱۹:۴۷ و ۲۱:۱۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های خودکار سنگین و متوسط مورد ​​هدف و اصابت قرار گرفتند.

در تاریخ ۷ جولای در ساعت‌های ۰۶:۴۵، ۱۲:۰۸، ۱۷:۲۷ و ۱۹:۴۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و به ۱ موضع ضربه وارد شد.

روز ۵ جولای ساعت ۰۹:۳۰ زمانی که اشغالگران در منطقه مقاومت تپه بهار وارد عمل شدند، با سلاح های خودکار متوسط مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و حرکت اشغالگران متوقف شد. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

روز ۶ جولای در ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۷:۲۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه بهار در حالی که قصد قطع درختان و مستقر شدن در منطقه را داشتند با سلاح‌های سنگین دوبار مورد هدف قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

روز ۸ جولای ساعت ۲۲:۰۰، علیه بالگردهایی که قصد فرود در منطقه مقاومت تپه بهار را داشتند، دو بار مداخله شد. در نتیجه این عملیات‌ها هلیکوپترها مجبور شدند بدون اینکه بتوانند فرود بیایند از منطقه متواری شدند.

روز ۸ جولای ساعت ۱۶:۲۰ یک دستگاه خودروی جرثقیل متعلق به اشغالگران در منطقه مقاومت سرگله با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفت. در این عملیات ۱ جرثقیل منهدم شد.

روز ۸ جولای در ساعت ۱۸:۴۰ اشغالگران در منطقه مقاومت سرگله با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

منطقه خاکورک؛

در ۴ ژوئیه در ساعت ۰۶:۱۵ اشغالگران در تپه کوردینه با سلاح‌های خودکار متوسط مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و ۱ دوربین نظارتی منهدم شد. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

منطقه هفتانین؛

روز ۳۰ ژوئن ساعت ۱۰:۱۵ اشغالگران در منطقه کانی‌بیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

در ۵ جولای، اشغالگران در منطقه کانی‌بیه با سلاح‌های خودکار متوسط مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

در ۷ جولای، تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم یک بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

روز ۷ و ۸ جولای مناطق شهید شریف، خنیره ژور و کَندَکولا در خاکورک ۴ بار؛ مناطق چَم‌روبوتکی، یَکماله، دِرَشه، سپیندارا، خِرِ، دشتا کافیا در گاره ۱۱ بار؛ مناطق مقاومت شِلازه، بِشیلی و دَرگله در متینا ۴ بار؛ منطقه مقاومت تپه بهار در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۱ بار؛ در مجموع ۲۰ بار با هواپیماهای جنگی بمباران شد.

در روزهای ۷ و ۸ جولای، منطقه مقاومت تپه بهار واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ و منطقه مقاومت سَره متینا در منطقه متینا توسط هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شد.»