گزارش در مورد اعتصاب غذا: ممنوعیت شکنجه است!

کوردیناسیون نظارت و بررسی اعتصاب غذا در آمد گزارشی از اعتصاب غذا تهیه کرده است. در این گزارش به مشکلات اصلی در روند اعتصاب غذا که در ۵ زندان مختلف رخ داده است، توجه شده است.

کوردیناسیون نظارت و بررسی اعتصاب غذا در آمد کنفرانسی مطبوعاتی گزارش خود را در رابطه با زندانی‌های آمد، ارزینگان، خارپت، مَلتی و ارزروم منتشر کرد.

این گزارش در نتیجه‌ی بازدید از زندان‌ها در تاریخ ۱۸ ژانویه تهیه شده است و اعلام شد که اعتصاب غذا در زندان‌ها در ۸۶مین روز ادامه دارد و حقوق اولیه زندانیان به شدت نقض می‌شود.

اطلاعات این گزارش عبارتند از کمبود ویتامین، انتقال به سلول انفرادی، عدم انجام معاینات بهداشتی و ممنوعیت مشارکت زندانیان در فعالیت‌های اجتماعی. مقرر شد مطالبات زندانیان در زندان‌ها در نظر گرفته شود.

یوسف اردوغان، رئیس مشترک کمیسیون مرکزی زندان‌های IHD گفت: «تمام حقوق زندانیان، به ویژه حق زندگی و سلامت، بر عهده دولت است. ممنوعیت شکر، نمک و ویتامین‌ها در هر مرحله از اعتصاب غذا موضعی است که به مرور زمان به عنوان شکنجه و بدرفتاری در چارچوب حق حیات تلقی می‌شود.»

در این بیانیه ذکر شده است: «لازم است مطالباتشان مورد ارزیابی قرار بگیرد و حل گردد و از نهادهای حقوقی داخلی، بین‌المللی و حقوق بشری به ویژه وزارت دادگستری می‌خواهیم که در این زمینه با حساسیت عمل کنند.»