حضور ده‌ها هزار نفری خلق در مراسم نوروز وان

فریاد «زنده‌باد رهبر آپو» وان را به تسخیر درآورده است

دهها هزار نفر از خلق وان هم اکنون در مراسم شادباش نوروز حضور داشته و با شعار «زنده‌باد رهبر آپو»، فضای این شهر را به تسخیر درآورده‌اند. طنینهای زنده‌باد رهبر آپو قلعه وان را به لرزه درآورده است و حرکت مردم به سوی میدان برگزاری مراسم نوروز همچنان ادامه دارد.

خلق کورد امسال با شعار با آتش نوروز مقاومت خواهیم کرد و به پیروزی دست می‌یابیم، مراسم نوروز را برگزار می‌کند. ده‌ها هزار نفر از شهروندان وانی نیز هم اکنون در میدان حضور داشته و با جوش و خروشی کم سابقه به استقبال نوروز آمده‌اند.

خلق از صبح زود برای رسیدن به قلعه وان در میادین شهر حضور یافتند. ده‌ها هزار نفر از خلق وان با لباس‌های رنگارنگ ملی کوردی، با پرچم‌ها و نشان‌های حزب دمکراتیک خلق‌ها و با شعار «زنده‌باد رهبر آپو» به این مراسم پیوسته‌اند. پلاکارد برزگی با عنوان «تا زمانیکه فاشیسم باشد مبارزه ادامه خواهد یافت» در محوطه برگزاری مراسم نقش بسته و در واکنش به انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد شعارهای «زنده‌باد رهبر آپو» طنین انداز شده‌اند. شعار «زنده‌باد رهبر آپو» در قلعه وان طنین‌انداز شده است.

مراسم نوروز وان با ادای احترام به شهدای راه آزادی آغاز شد. بعد از آن شعار «زنده‌باد رهبر آپو» در تمام محوطه طنین‌انداز شده و سپس رئیس کمیته برگزاری مراسم، سدات دوشونمز با ادای احترام به خلق و شادباش مراسم نوروز اظهار داشت: نوروز برای کورد نماد صلح و آزادی است. ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در وان، فکرت دوغان نیز با ادای احترام به خلق اظهار داشت: نوروز برای خلق کورد نماد مبارزه و مقاومت است. انزوا و اعتصاب غذای زندانیان سیاسی همچنان ادامه دارد. باید در مقابل فشارها و سرکوبی که علیه زندان‌ها در جریان است، مبارزه صورت گیرد، باید به این سرکوب‌ها خاتمه داده شود. خصوصا باید انزوای امرالی خاتمه پیدا کند.