حضور صدها نفری در مراسم تشییع جنازه بوبو تاش

صدها نفر در مراسم تشییع بوبو بوتاش که در اعتراض بە انزوا خودسوزی کردە بود شرکت کردند.

در این مراسم پیام مقاومت و اعتراض علیە انزوا داده شد. بازدیدهای دسته جمعی برای تسلیت جانباختن  بوبو تاش که دو روز گذشته در اعتراض بە انزوای شدید رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خودسوزی کرد، ادامە دارند.

ریاست مشترک کنگره جامعه دموکراتیک بردان اوزتورک، ریاست مشترک عمومی حزب مناطق دموکراتیک  صالحه آیدنیز، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها ابرو گونای، روسای حزب مناطق دموکراتیک و بسیاری از مردم در مراسم خاکسپاری وی حضور پیدا کردند.

آنها در مجتمع صنعتی که در آن بوبو تاش جان خود را از دست داد گردهم آمدە و به سمت محل تشییع جنازه راهپیمایی کردند. جمعیت در طول راهپیمایی بی وقفه شعار شهید نامرن را  سر می دادند. بستگان بوبوتاش نیز در ورودی مجلس ترحیم از مردم استقبال کردند. پس از ورود جمعیت به محل تشییع جنازه با شعار، به یاد جان باختگان مبارزه برای آزادی و دموکراسی یک دقیقه سکوت برقرار شد.

بیایید اتحاد خود را در برابر انزوا تقویت کنیم

صالحه آیدنیز، در این مراسم سخنرانی کردە و گفت که بابو تاش وضعیت کنونی را برجسته کرده و گفت: این نشان از نگرانیهای جمعی در مورد انزوای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان است.  در ترکیه و 4 بخش کوردستان علیه عبدلله اوجلان ، فشار شدید سیاسی و سیاست جنگی اعمال میشود. این فعالیت بوبو تاش راه مهمی برای شکستن انزوا را به ما نشان می دهد. موضع بوبو تاش شورش علیه انزوا است. ما هم باید این سرهلدان را ببینیم. بیایید اتحاد خود را آنطور که بوبو می خواهد تقویت کنیم. ما سازمان خود را با اتحاد خود گسترش خواهیم داد. جناب عبدالله اوجالان انزوا را خواهد شکست، بعد از شکسته شدن این انزوا، تمام کوردستان آزاد خواهد شد. ما تا زمانی که این اتفاق بیفتد مبارزه خواهیم کرد.

نشانه های راه حل را همه می بینند

بردان اوزتورک بە عنوان سخنران بعدی، با بیان اینکه کوردها از سن ۷ تا ۷۰ سالگی آدرس راه حل مسئلە کورد را می دانند گفت: راه حل اوجالان است. امروز شهادت بوبو پیامی به تمام ترکیه می دهد.رهبر اوجالان در جزیره امرالی ایستاده است. نه تنها برای مردم کورد، بلکه برای مردم ترکیه و خاورمیانه. دشمنان فاشیست و نژادپرست کوردها از ۵ آوریل ۲۰۱۵ در حال جنگ علیە ما هستند. نه تنها در باکور، بلکه در ٤ بخش کوردستان جنگ علیه حضور کوردها آغاز شدە است و تداوم دارد. آنها شروع مبارزه علیه هویت ما، زبان ما دست زدەاند. امروز نیز این وضعیت ادامە دارد. اقدام بوبو اقدامی مهم بە شمار می رود. ما نمی خواهیم چنین اقداماتی صورت بگیرد. رهبر خلق کورد هم نمی خواهد. این پیام، پیام مهمی برای ما و مخالفان ترکیه است. مشکل کورد باید حل شود. مشکل کوردها با آمریکا و روسیه قابل حل نیست. اولی رفع انزوا است و دومی با آزادی اوجالان امکان پذیر است.