حمایت بسیاری از عشایر عراقی از پ‌ک‌ک علیه اشغالگری ترکیه

بسیاری از روسای عشایر عراقی، علیه حملات اشغالگرانه ترکیه حمایت و پیشتیبانی خود از حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) را اعلام کردند.

اعتراضات علیه حملات اشغلاگرانه ترکیه

تعداد زیادی از روسای عشایر عراقی درباره حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه خاک باشور کوردستان هشدار داده و حمایت و پشتیبانی خود را از حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند.

در این بیانیه گفته شده است که دولت اشغالگر ترکیه به حملات  خود برای خالی از سکنه کردن منطقه و آتش‌زدن روستاها و شهرک‌های اقلیم کوردستان و عراق ادامه می‌دهد. همچنین دولت ترکیه روستائیان را تهدید کرده که خانه خود را ترک کرده و تلاش می‌کند تا منطقه را به بهانه‌هایی غیر مشروع به منطقه نظامی مبدل کند.

در ادامه این بیانیه آمده است‌:

‌«ما بخوبی می‌دانیم که پ‌ک‌ک علیه داعش جنگید، اما ترکیه از داعش پشتیبانی می‌کند. تمام کارهایی که دولت ترکیه انجام می‌دهد، برای اشغال کردن منطقه و علیه خلق عراق بصوت کلی و علیه خلق کورد بصورت ویژه می‌باشد.

در این امر حزب دمکرات کوردستان ‌‌(پ‌د‌ک) همکاری و همدستی می‌کند و حکومت بغداد نیز سکوت کرده است؛ سکوت درباره جنایات دولت اشغالگر ترکیه گمان‌هایی را ایجاد می‌کند.

ما به عنوان شیوخ، بزرگان، عشایر، روسای عشایر و شخصیت‌های عراقی، این حملات را رد می‌کنیم و جامعه بین‌المللی، حکومت عراق و پارلمان عراق را فرا می‌خوانیم که به مسئولیت‌های انسانی، اخلاقی و قانونی خود علیه جنایات غیر انسانی عمل کنند و به این حملات دولت اشغالگر ترکیه پایان دهند.

باید جامعه بین‌المللی و حکومت عراق،‌ برای اینکه از این حملات علیه خلق و خاک ما جلوگیری کنند، تدابیر لازم را اتخاذ نمانید. ما نیز آماده هستیم از حاکمیت عراق دفاع کنیم‌، زیرا نیک می‌دانیم دولت ترکیه می‌خواهد دموگرافی منطقه را تغییر دهد و منابع عراق را غارت کند.

ما در کنار خلق خود در اقلیم کوردستان و عراق هستیم و اشغالگری دولت ترکیه را رد می‌کنیم. ما می‌دانیم هر کاری که دولت ترکیه انجام می‌دهد،‌ جنایت است. یقینا این جنایات باعث می‌شود تا اراده ما برای دفاع از حاکمیت ملی عراق، خاک و خلق‌ خود نیرومندتر شود.»

نام روسای عشایر عراقی که علیه اشغالگری دولت ترکیه در این بیانیه مشترک مشارکت داشتند به شرح زیر می‌باشد:

شیخ تکلیف العبد علی‌جبور‌: رئیس عشیره جبوری

سید احمد علوی‌ حیدری‌:  رئیس عشیره سدات حیدری

سید ناظم شریفی‌: رئیس عشیره سدات شرفا در فرات مرکزی

شیخ مالک جاسم افاری‌:‌ رئیس عشیره افاری در فرات مرکزی

سید خزالی آتیا موسوی در دیوانیه

شیخ ظاهر کاظم مارهون‌: رئیس کل عشیره کَریت

شیخ جمال فرید حمیدای‌: رئیس عشیره حمیدات

شیخ امیر موثنا حسنوی‌:‌‌ رئیس کل عشیره الشبل

سید حسین برکات شامی‌: رئیس کل عشیره سدات گاوالب

شیخ موتاعب محمد شمری‌: رئیس عشیره شمر در فرات مرکزی

شیخ محمد عبدل امیر شالان کراوی‌:‌ رئیس کل عشیره آکرا

شیخ راعد حسین خفاجی‌‌‌: رئیس عشیره خفاجیان در نجف

شیخ خالد جهل ناتور‌: رئیس خاندان شبال در دیوانیه

سید حمید مرزوق عبادی‌: رئیس کل عوابد