تصویر

همه ما باید در برابر اشغالگران متحد شویم

روشنفکران و فرهیختگان باشور کوردستان موضع خود را در برابر حملات و اشغالگری‌های دولت ترکیه به باشور کوردستان اعلام کردند و گفتند: «لازم است همه ما در برابر اشغالگران متحد شویم.»

اخیراً دولت ترکیه حملات خود را به سرزمین‌های کوردستان به ویژه باشور کوردستان تشدید کرده و به طور فزاینده‌ای سعی در اشغالگری دارد. روشنفکران باشور کوردستان به بیان افکار و مواضع خود در این خصوص پرداختند و اعلام کردند که همه باید در برابر این حملات و اشغالگری‌ها متحد باشند.

حاجی رِبوار، یکی از اعضای انجمن استان سیلمانیه در مورد حملات و اشغالگری‌های دولت ترکیه صحبت کرد و گفت: «در حقوق بین‌الملل آمده است که نباید به مرزهای جغرافیایی و سیاسی یک کشور تجاوز کرد، اما ترکیه وارد خاک کوردستان شده و همه حدود را زیر پا گذاشته است. بنابراین لازم است مردم برای حفاظت از خاک کوردستان واکنش نشان دهند و موضع‌گیری کنند.»

جلیل عباسی، نویسنده نیز به بیان نظرات خود در این زمینه پرداخت و گفت: «دشمنان خلق کورد همواره توانسته‌اند حملات و اشغالگری‌های خود را از طریق جنگ کورد-کورد به نتیجه برسانند. کوردها اغلب در جنگ علیه همدیگر مانند شیر بوده‌اند. این امر باعث شده است که احزاب سیاسی منافع خود را بر منافع مردم ترجیح دهند. به نظر من در این شرایط کنونی باید با هم متحد شویم و در مقابل دشمن بایستیم.»