همدستی مسئولین کورد با استاندار عرب در تعریب کرکوک

یک نماینده پارلمان شهر کرکوک اعلام کرد:"یکی از مسئولین کورد در شهرداری کرکوک با استاندار گماشته شده بر کرکوک در پروژه تعریب این شهر همکاری دارد."

عصر روز گذشته چهارشنبه ۱۸ می، امید محمد عضو فراکسیون نسل نو در رابطه با معضل فساد مالی و دزدی توسط مسئولین و چندین مسئله دیگر مانند تعریب شهر کرکوک توسط استاندار تحمیل‌شده شهر و همکاری یکی از مسئولین کورد در این پروژه در کنفرانسی مطبوعاتی سخن گفت.

راکان جبوری استاندار تحمیل‌شده کرکوک از ملیت عرب است و پس‌ از رخدادهای ۱۶ اکتبر به‌عنوان استاندار تحمیلی، به‌طور مداوم برای تعریب (عرب نمودن) این شهر تلاش و فعالیت کرده ‌است. بر اساس مدارکی که نماینده پارلمان امید محمد آشکار کرده ‌است، مسئول شهرداری شهر کرکوک که یک مسئول کورد و از حزب اتحادیه میهنی کوردستان است، نقشی اصلی در همکاری با دادن زمین به اعرابی که به این شهر آورده شده‌اند، ایفا نموده ‌است.

همچنین در رابطه با مدارکی مربوط به اسکان اعرابی که از خارج از کرکوک به این شهر آورده شده‌اند، این نماینده پارلمان اعلام نمود:"فقط در مناطق نزدیک به پل لیلان در شهر کرکوک بیشتر از ۱۵۰۰ قطعه زمین با قیمت بسیار کم حدود ۳ تا ۵ میلیون دینار به خانواده‌های عربی که از خارج شهر کرکوک به این‌جا آورده شده‌اند، داده شده ‌است. متأسفانه این در حالی است که محلات اصیل کوردنشین شهر کرکوک از هر گونه خدمات اصلی بی‌نصیب هستند، اما تمامی زمین‌هایی که به اعراب داده شده ‌است، از همه خدمات بهره‌مند بوده و  در بودجه سال جدید پارلمان به‌طور ویژه برای آن‌ها پولی در نظر گرفته شده‌ است. همه‌ی این اسناد و مدارک به هیئت مبارزه با فساد عراق تقدیم شده ‌است."

امید محمد همچنین گفت:"طیف‌های کوردی که در زمان انتخابات توسط رسانه‌ها علیه عرب نمودن شهر کرکوک صحبت می‌کردند (اتحادیه میهنی کوردستان و پارت دمکرات کوردستان)، امروز مسئولین این طیف‌های کورد، همکاران اصلی در پروسه عرب نمودن این شهر هستند."

وی همچنین در رابطه با پرونده فساد و دزدی گفت، چندین پرونده فساد اداره کرکوک را آشکار کرده و تاکید نمود که "ماهیانه ۶۰ میلیون دینار از کارگران شهرداری گرفته‌ شده و به جیب مسئولین شهرداری کرکوک می‌رود. این کار نیز با اطلاع استاندار انجام می‌شود."

وی در رابطه با این ۶۰ میلیون دینار گفت:"روزانه ۲ تا ۳ هزار دینار از همه کارمندان شهرداری گرفته‌ شده و این پول به جیب مسئولین شهرداری کرکوک می‌رود و همه این اسناد و مدارک به هیئت مبارزه با فساد مالی عراق ارائه شده و به‌همین زودی نیز هیئتی به‌طور میدانی از این شهر برای تحقیق در رابطه با همه این پرونده‌های فساد که آن را آشکار نموده‌ایم، دیدار خواهد کرد."