حملات اشغالگرانه در شهرهای بسیاری محکوم شد

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه که با پشتیبانی پ‌د‌ک علیه باشور کوردستان ادامه دارند در شهرهای بسیاری در باکور کوردستان و ترکیه محکوم شد.

حزب مناطق دمکراتیک ‌(د‌ب‌پ)، جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ) و حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) درباره حملات اشغالگرانه بیانیه دادند. در این بیانیه‌ها موضع حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) را به شدت به باد انتقاد گرفته شده و شعارهای ‌«نه به اشغالگری و خیانت» سرداده شد.

موش

در منطقه کوپ موش به پیشاهنگی د‌ب‌پ، ت‌ژآ و دم پارتی در ارتباط با حملات دولت ترکیه برضد حملات علیه باشور کوردستان بیانیه داده شد. در این بیانیه‌ها پلاکارتی با عنوان ‌«نه به اشغالگری و خیانت» برافراشته شده و ریاست مشترک د‌ب‌پ در کوپ، سراچ چیفتچی متن بیانیه را قرائت کرد.

چیفتچی اعلام کرده است که دولت ترکیه تلاش می‌کند که در اقلیم فدره کوردستان،‌ اشغالگری خود را پاینده کند، او اشاره داشت که ایجاد پایگاه‌های نظامی،‌ ایست بازرسی و سازماندهی کارهای اخلالگرانه به مثابه آتش‌سوزی‌های انجام شده توسط دولت ترکیه جدای از اعمال پ‌د‌ک نمی‌باشد و گفت‌: ‌«پ‌دک به نیروی سازماندهی مقطعی مبدل شده است که نمی‌تواند به دلیل آن به خلق کورد حساب پس دهد. خاک باشور کوردستان با هزینه‌های گزافی بدست آمده ست، بخاطر منافع کم و ناچیز خود آن را می‌فروشند. این سیاست مرتجعانه مدیریت پ‌د‌ک که ضد منافع دمکراتیک و ملی خلق کورد است به هیچ‌شیوه در میان جامعه مورد قبول نیست.‌»

آدانا

دم پارتی شعبه آدانا نیز طی بیانیه‌ای به حملات اشغالگرانه واکنش نشان داده، افراد بسیاری در این بیانیه مشارکت کردند و پلاکارتی با عنوان ‌«نه به اشغالگری و خیانت» برافراشته شد. ریاست مشترک دم پارتی در آدانا،‌ صفی‌الدین آیدمیر موضع پ‌د‌ک را به باد انتقاد گرفت و گفت‌:‌‌ ‌«امروز روزیست که تعریفی راست ارائه دهیم و روز مبارزه است. وضعیتی که پ‌د‌ک در آن قرار دارد،‌ موقعیت خیانت است. خلق کورد با رنجی عظیم و با مقاومتی بی‌وقفه،‌ دستاوردهایی را بدست آورده است. همراهی کردن به کسی که می‌خواهند دستاوردهای خلق را از میان بردارد بجز خیانت هیچ چیز دیگر نیست.‌»

آمد

حملات دولت ترکیه با همکاری و همدستی پ‌د‌ک علیه باشور کوردستان در شهر آمد نیز محکوم شد. در بیانیه‌ای که در مقابل ساختمان دب‌پ‌ شعبه بسمل داده شد،‌ همکاری و همدستی پ‌د‌ک با دولت ترکیه محکوم شد. در این بیانیه فراخوان داده شده که ترکیه از سیاست‌های دشمنانه علیه خلق کورد دست بردارد و کنش تحصن انجام شد.

بیانیه‌ای که قرار بود در مقابل ساختمان دم پارتی در منطقه سور داده شود، از سوی پلیس با مانع روبرو شد، مدیران دم پارتی در منطقه سور به این کار واکنش نشان دادند و علیه موضع‌ پلیس‌ها کنش تحصن انجام دادند. شهروندان بسیاری در بیانیه‌ای که در مقابل ساختمان دم پارتی در منطقه پیاس داده شد مشارکت کردند. در این بیانیه که زنان فراخوان دادند‌: ‌«ما جنگ نمی‌خواهیم. هرچه زودتر یان جنگ را متوقف کنید و این جنگ کثیف را به پایان برسانید.‌»

از سوی دیگر در بسیاری از مناطق شهر آمد، حملات علیه اقلیم فدره کوردستان محکوم کرد.