حملات اشغالگری و درگیری در بدلیس، سِرت و اَلکه

مناطق جنگلی در منطقه خیزان بدلیس و مناطق شیروان و پَرواری در سرت جایی که حملات اشغالگری ادامه دارد، بمباران می‌شود. در الکه درگیری وجود دارد.

حملات اشغالی

حملات اشغالگری ارتش ترکیه در ۲۲ ژوئن در منطقه وسیعی که منطقه خیزان (هیزان) بدلیس و شیروان و پرواری در سرت را در بر می‌گیرد، ادامه دارد. این عملیات در روستاهای آکونیس، گوان، لانیلان، خولَپور، کَکولان، سوره، پَرتاوان، حوزَران، گران، مَزرا پیسیان، گَلیه نمیران، دَستا اُوی، دشتا کاویلتین و چیایه هستیره (کوه هِستره) در خیزان انجام شد. این حملات مناطق پرواری و شیروان از توابع سرت را نیز دربر گرفته است. 

در حملاتی که با مشارکت صدها سرباز و مزدور راه‌اندازی شد، مناطق روستایی و جنگلی روستاها توسط هلیکوپترها بمباران می‌شود. 

گفته شد که روستاهای گران و حوزَران از روز گذشته در محاصره قرار دارند و مناطق دارای جنگل و درختان میوه بمباران شده است. همچنین عنوان شد که غربالگری اطلاعات عمومی (GBT) در ورودی و خروجی روستاها انجام شده و مردم فقط از این طریق می‌توانند وارد روستاها شوند. 

همچنین اعلام شد که رفت و آمد به ییلاق‌های مَزرا پیسیان، گَلیه نمیران، دَستا اُوی، دشتا کاویلتین ممنوع شده‌اند. روستائیانی که در اثر شروع فشرده حملات نتوانستند به ییلاق‌ها بروند، می‌گویند: «از شروع حملات بدین سو کار ما در روستا مختل شده است. ما نمی‌توانیم گوسفندان خود را بدوشیم، نمی‌توانیم به ییلاق برویم. ما دائما در معرض تیراندازی و صدای بمب هستیم. این عملیات هر سال ادامه دارد.» 

شرنخ 

حملات نظامی که در ۲۱ ژوئن در مناطق کوهستانی روستاهای مَلَسه، چیای بَرمال (کوه بَرمال) و حَمکا از توابع اَلکه (بیت‌الشباب) شرنخ آغاز شد، ادامه دارد. معلوم شد که پس از حملات درگیری بین سربازان و مزدوران با گریلاها رخ داده است. 

ورود و خروج به روستاها از ۲۱ ژوئن به مدت ۷ روز توسط فرمانداری ممنوع شد.