حمله برعلیه کورمور‌: ۴ نفر کشته شدند

برعلیه منطقه گاز کورمور واقع در چمچمال یک حمله صورت گرفت، براثر این حمله ۴ نفر کشته شده شدند.

قائم‌مقام چمچمال،‌ رمک رمضانی اعلام کرد که برعلیه منطقه گاز کورمور واقع در چمچمال استان سلیمانیه یک حمله صورت گرفته است.

رمک رمضانی اشاره کرد که حمله دیشب توسط یک پهپاد انجام شده و ۴ نفر جان خود را از دست داده و ۲ نفر هم زخمی شدند.

رمضان بیان داشت که کشته شدگان و مجروحان همگی کارکنان شرکت نفتی به نام اوی‌له هستند و گفت وضعیت مجروحان بسیار وخیم گزارش شده است.

قائم‌مقام چمچمال، رمک رمضانی این موضوع را ابراز کرد که‌: ‌«ما از حکومت عراق درخواست داریم که از منابع میهن دفاع کرده و محافظت لازم انجام شود تا دوباره فجایعی از این‌دست رخ ندهند. امیدواریم که احزاب سیاسی در باشور کوردستان نیز برای جلوگیری از اتفاقات اینچنینی، اتحاد خود را ایجاد سازند.‌»

طالبانی‌: به یک بازرسی همه‌جانبه و وسیع احتیاج است

معاون نخست وزیر حکومت اقلیم کوردستان، قباد طالبانی در ارتباط با این رخداد سخنانی را بیان داشت و چنین گفت‌: ‌‌«باید حکومت عراق و مسئولان حکومت اقلیم کوردستان درباره این حمله یک تحقیق و بازجویی وسیع انجام دهند. و برای جلوگیری از رخدادهای اینچنین نیز تصمیات لازم اخذ شوند.‌»

رئیس جمهور عراق، لطیف رشید نیز در ارتباط با این حمله گفت‌: ‌«حمله برعلیه منطقه گازی کورمور به معنای حمله و نقض منابع دولت و شهوندان می‌باشد و این حمله، امنیت کشور را به خطر انداخته است.‌»

کمیسیون تشکیل شد

شعبه مطبوعاتی امنیت عراق، درارتباط با درخواست نخست‌ وزیر و فرماندهی مشترک اعلام کرد که در ارتباط با حمله به منطقه گازی کورمور یک کمیسیون تشکیل شده است.

در این بیانیه گفته شده که آنان عاملین این حمله را مجازات خواهند کرد.