ه‌پ‌گ: ۲ پهپاد در زاپ منهدم شد، ۱ اشغالگر مجازات شد

در عملیات گریلاهای آزادی کوردستان ۲ پهپاد متعلق به ارتش اشغالگر ترکیه منهدم شد. ۱ سرباز اشغالگر نیز مجازات شد.

بیانیه‌ی ه‌پ‌گ

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) جزئیات عملیات‌های نیروهای گریلا و حملات ارتش اشغالگر ترکیه را به شرح زیر به اشتراک گذاشت:

منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

در ۲۴ مارس ساعت ۱۴:۱۵ یک پهپاد حامل مواد منفجره متعلق به اشغالگران در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم در هوا سرنگون و منهدم شد.

در ۲۵ مارس ساعت ۱۵:۳۰ یک پهپاد حامل مواد منفجره متعلق به اشغالگران در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم در هوا سرنگون و منهدم شد.

زمانی که اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی در ساعت ۱۳:۳۰ روز ۲۸ مارس وارد عمل شدند، با سلاح‌های سنگین مورد هدف قرار گرفتند و حرکت اشغالگران متوقف شد.

۲۸ مارس ساعت ۰۸:۵۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با تاکتیک تک‌تیراندازی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و ۱ اشغالگر مجازات شد. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

منطقه خواکورک؛

در ۲۹ مارس ساعت ۱۰:۰۰ اشغالگران در تپه شهید کامران با سلاح‌های سنگین مورد هدف قرار گرفتند.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

در روزهای ۲۴، ۲۷، ۲۸ و ۳۰ مارس، تونل‌های جنگی در مناطق مقاومت تپه آمدیه و تپه جودی واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۴ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

در روزهای ۲۷ و ۲۹ مارس تونل‌های جنگی منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۴ بار با پهپادهای حامل مواد منفجره بمباران شد.

در روزهای ۲۴ و ۲۷ مارس تونل‌های جنگی در منطقه شهید ابراهیم در زاپ ۳ بار با پهپادهای حامل مواد منفجره بمباران شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

بین ۲۳ تا ۳۱ مارس، دشت کافیان، دُستَکا، کانی‌سارکِ، چَم‌روبوتکی، تپه رشید، سِداره، خِره، دِرَشه، شیه و تپه کُن در منطقه گاره ۱۹ بار، مناطق بِشیلی و سَره مَتینا در منطقه متینا ۱۴ بار، مناطق لولان، کولیت، گوشینه و سنینه در منطقه خواکورک ۷ بار، منطقه شهید ابراهیم در زاپ ۴ بار، مناطق مقاومت تپه آمدیه، تپه بهار و تپه جودی از توابع شهید دلیل در غرب زاپ ۱۷ بار؛ در مجموع ۶۱ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شد.