تصویر

ه‌پ‌گ: ۳۳ سال مبارزه بی‌امان

ه‌پ‌گ گفت: «فرمانده اورهان که ۳۳ سال بی‌امان برای آزادی جنگید، در ۶ ژوئن ۲۰۲۴ در حمله دشمن به شهادت رسید.»

بیانیه شهید

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«رفیق ما اورهان جیهات بینگول، فرزند برجسته و شجاع مردم چولیک ما، مبارز فداکار حزب ما پ‌ک‌ک، فرمانده شجاع خط آپویی و عضو شورای فرماندهی ه‌پ‌گ در حمله دشمن به مناطق حفاظتی مدیا در ۶ ژوئن ۲۰۲۴ به شهادت رسید.

رفیق اورهان که تمام جان و وجود خود را وقف مبارزات آزادیخواهانه مردم ما کرد که ۳۳ سال در هر وجب کوردستان بی‌وقفه مقاومت کرد و عرق ریخت، انقلابی بی‌نظیری بود. او با ایمان فراوان، جدیت، اراده، نظم و انضباط بالا، اشتیاق و هیجان بی‌پایان مبارزه کرد. او گام به گام در جغرافیای کوردستان و کوه‌های باشکوه آن که عاشق آن بود، سیر کرد. او ۳۳ سال بی‌امان مبارزه کرد و کوه‌های سرکش و زیبای کشورمان را که بر آن تکیه داشت به محل مقاومت تبدیل کرد. فرمانده بزرگ انقلابی و ایثارگر ما رفیق اورهان با وقف تمام وجود خود در راه آزادی مردم ما و دانستن اینکه چگونه بر هر مشکلی که با آن روبرو می‌شد فائق آید، ارزش‌های بزرگی را خلق کرد. او در هر سطحی در ارتش گریلایی ما، از جنگجویی ارتش رهایی‌بخش خلق کوردستان (آر‌گ‌ک) گرفته تا فرمانده گروه، دسته، گروهان، منطقه، ایالت و عرصه، مسئولیت برعهده گرفت. او دستاوردهای مهمی را در زندگی انقلابی خود گنجاند. او صدها و هزاران نفر از رفقای خود را با عشق آموزش داد و تجربیات گسترده خود را منتقل کرد. او به عنوان یک فرمانده درویش‌مابانه که توانسته بود رفیق رفقا باشد، می‌دانست که هر جا که نیاز مبارزات ما ایجاب می‌کند، آنجا باشد و وظایف انقلابی آن دوره را به دوش بکشد. رفیق اورهان در زندگی انقلابی ۳۳ ساله خود، بدون درنگ و خستگی‌ناپذیر با روحیه جوانی پ‌ک‌ک تا روز شهادت مبارزه کرد.

یاد و خاطره رفیق اورهان، انقلابی بی بدیل که با مشارکت، ایستار، مبارزه، شایستگی فرماندهی و رفاقت نام خود را در تاریخ مبارزات ما به یادگار گذاشت، همیشه در مبارزات ما زنده خواهد بود. ما در شخص رفیق اورهان قول می‌دهیم انتقام همه شهدایمان را بگیریم، آرزوهایشان را محقق کنیم و راهپیمایی رهبری آزاد، کوردستان آزادمان را با پیروزی تاجگذاری کنیم.

بر این اساس این ضایعه را به خانواده بسیار ارزشمند رفیق اورهان، مردم میهن‌دوست چولیک و همه مردم کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفیق ما اورهان جیهات بینگول به شرح زیر است:

نام سازمانی: اورهان جیهات بینگول

نام و نام خانوادگی: علی دینچَر

محل تولد: چولیک

نام مادر - پدر: کبار- کَکه

تاریخ و محل شهادت: ۶ ژوئن ۲۰۲۴ / مناطق حفاظتی مدیا»

**** *****

****** ******

*********** *************