تصویر

ه‌پ‌گ: آنها با مقاومت اصیل خود همیشه رهبران ما خواهند بود

ه‌پ‌گ با بیان اینکه آلان ملازگر و دکتر سارا تولهلدان از اعضای فرماندهی و مدیریت مناطق حفاظتی مدیا و شورای فرماندهی ه‌پ‌گ به شهادت رسیدند، گفت: «آنها با مقاومت شرافتمندانه خود همیشه رهبر ما خواهند بود.»

اعلام مشخصات شهدا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌) در رابطه با گریلاهای شهید زاپ اطلاعیه‌ای صادر کرد. بیانیه به شرح زیر است:

«عضو فرماندهی و مدیریت مناطق حفاظتی مدیا و شورای فرماندهی ه‌پ‌گ، رفیق ما آلان ملازگر و رفیقمان دکتر سارا تولهلدان، در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴، در میدان مقاومت سیدا زاپ، در عملیات فدایی خود در برابر ارتش اشغالگران ترک به شهادت رسیدند.

در زاپ که در ۲۴ آوریل ۲۰۲۱ و در ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ ارتش اشغالگر ترکیه در دو نوبت به آن حمله کرد، یکی از بزرگترین مقاومت‌های تاریخ رخ داد و این روند همچنان ادامه دارد. در مناطق مقاومت کوه رَش، شهید شاهین، جیلویا بچوک، گری‌جهنم، اشکفتا برینداران، کوروجاهرو، کارکر، ورخله، کوکره، چمچو، سیدا، گری اف ام، گری جودی، گری آمیدی و گری بهار داستان‌های افسانه‌ای و حماسی نوشته شده است که بشر کمتر شاهد آن بوده است. این مناطق که ارتش اشغالگر ترکیه می‌خواست ظرف چند هفته آن‌ها را اشغال کند، به لطف مقاومت تاریخی ۳ سال است که در کنترل گریلا است، زاپ به قلعه‌ای از مقاومت تبدیل شده است که نمی‌توان آن را فتح کرد.

ارتش ترکیه با صدها هزار سرباز، پاسبان، گارد امنیتی و مزدور با انواع سلاح‌های ناتو، ادوات جنگی پیشرفته و حمایت خائنان بی وجدان به گریلاها حمله کرد. با وجود اینکه از انواع فنون جنگی علیه گریلاها از زمین و هوا استفاده می‌کرد، نتوانست به نتیجه برسد. او از همان ابتدا با استفاده از همه با بمب‌های تاکتیکی هسته‌ای، گازهای شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه مرتکب جنایات علیه بشریت شد، اما با وجود این نتوانست مقاومت گریلایی را بشکند.

یکی از مواضع زاپ که آتش مقاومت مقدس در آن برافراشته شد و جنگ تونل‌ها به باشکوه‌ترین و تاریخی‌ترین شکل در آن جریان داشت، تونل‌های جنگی شهید دوغان در ناحیه مقاومت سیدا است. این دژ، به قلعه مقاومت معاصر تبدیل شده است به گونه‌ای که ارتش اشغالگر ترکیه ۳ سال است برای تصرف آن از انواع سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند، گازهای شیمیایی سمی تزریق می‌کند، با توپ‌ها و تانک‌های زرهی حمله می‌کند، آب به داخل تونل‌های جنگ می‌ریزد و با انواع روش‌های غیرانسانی در تلاش برای شکستن مقاومت ان است. همرزمان ما در تونل‌های جنگی شهید دوغان سه سال انواع حملات غیرانسانی دشمن را شکست دادند. رفقای ما در این مکان واقعاً با اراده‌ای فوق العاده روحیه فدایی آپویی را به بالاترین حد رساندند، همه سختی‌ها را پشت سر گذاشتند و مقاومت تاریخی نشان دادند. آنها قهرمانان فداکار بزرگ تاریخ ما بودند که سه سال جلوی دولت وحشی ترکیه و ارتش اشغالگر آن را در این موضع گرفتند.

فرمانده قهرمان آپویی آلان ملازگر و قهرمان زن کورد دکتر سارا تولهلدان در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ جان خود را برای حفاظت از همرزمان خود داده و حمله‌ای فداکارانه علیه ارتش اشغالگر ترکیه انجام دادند. آنها با روحیه فولادین و فداکاری به پایگاه ارتش اشغالگر ترکیه حمله کردند، ضربات سنگینی بر پایگاه اشغالگران وارد کردند و به درجه شهادت رسیدند.

رفقای ما آلان و سارا که فرماندهان، مبارزان و خالقان یکی از افسانه‌ای‌ترین، حماسی‌ترین و فداکارانه‌ترین مقاومت‌های تاریخ مبارزات ما شدند، با مقاومت اصیل و تاریخی خود همیشه رهبران ما خواهند بود. ما قول می‌دهیم که از یاد و خاطره آنها به نحو شایسته صیانت کنیم، سطح مبارزه آنها را بالاتر ببریم، به هدفشان برسیم، انتقام آنها را بگیریم و مقاومت تاریخی آنها را دلیلی برای پیروزی‌های بزرگ قرار دهیم. عزم و مقاومت بزرگ آلان‌ها و ساراها قطعا پیروز خواهد شد؛ پیروزمندان گریلاها، خلق کورد و مبارزات آزادیخواهانه خواهند بود.

بر این اساس این ضایعه را به خانواده‌های عزیز و وطن‌دوست رفقا آلان و سارا و خلق کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات همرزمان شهیدمان به شرح زیر است:

نام سازمانی: آلان ملازگر

نام و نام خانوادگی: اندر بودانجر

محل تولد: موش

مادر-پدر: خزال-نصرت

زمان و مکان شهادت: ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ / زاپ

*****

نام سازمانی: سارا تولهلدان

نام و نام خانوادگی: لیلا آیکوت

محل تولد: آدنا

مادر-پدر: گَوره-عزیز

زمان و مکان شهادت: ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ / زاپ.‌»