تصویر

ه‌پ‌گ: آنها براساس خط فدایی مقاومت کردند

ه‌پ‌گ با اعلام مشخصات دو گریلای شهید گفت: «رفقای ما که بر اساس خط فدایی در باکور کوردستان مقاومت نمودند، در برابر همه حملات دشمن ایستادگی کردند.»

اعلام مشخصات شهدا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در رابطه با گریلاهای شهید اعلام کرد:

«در یک ماه گذشته حملات مستمر دشمن در منطقه ماوا در گابار و منطقه هزخ در کَربوران توسعه یافته است. رفقای ما در منطقه گابار با هزاران سرباز، مزدور و کنتراگریلا و همچنین تمامی فنون جنگی ارتش اشغالگر ترکیه از هوا و زمین مواجه شدند. اما با تمام این اوصاف، رفقای ما که براساس  خط فدایی در باکور کوردستان مقاومت نمودند، در برابر همه حملات دشمن ایستادگی کردند. ده‌ها حمله و عملیات دشمن را خنثی کردند. وقتی با دشمن درگیر شدند، درس‌های تاریخی فراموش‌نشدنی به دشمن دادند و ضربات سنگینی وارد کردند. رفقای ما هرکول و اَکین که دوش به دوش رفقای ما شروان، آخین و بریتان می‌جنگیدند و بارها ضربات سنگینی به دشمن وارد می‌کردند و با شکستن حلقه‌های محاصراتی، دشمن را ناامید می‌کردند، در ۱۳ جولای ۲۰۲۴ در نتیجه بمباران‌های سنگین انجام شده از طریق تکنیک جنگی دشمن به شهادت رسیدند. شهادت رفقای ما هرکول و اکین بار دیگر نشان می‌دهد که ارتش اشغالگر ترکیه بزدل و ضعیف‌تر از آن است که حتی با دو گریلا بجنگد.

رفیق ما هرکول رفیقی چابک، بسیار فعال، پر از عشق به مردم و میهن، وفادار به شهدا و رفیق دلاوری بود که به همراه دو برادرش در صفوف گریلا حضور داشت. رفیق ما هرکول انقلابی توقف‌ناپذیری بود که شخصیتش چون سیل‌های پرشور جاری بود. او یک گریلای بی‌باک بود که وظیفه خود می‌دانست هر جا که کار و وظیفه‌ای بود، هر جا که به مردم ما حمله می‌شد، آنجا باشد، تمام وجود و شخصیتش را با ایدئولوژی آپویی سازماندهی کرد و مانند یک ارتش به راه افتاد. رفیق ما هرکول طوفان انقلابی بود که بی‌وقفه در بسیاری از نقاط مناطق حفاظتی مدیا، در مناطق انقلابی و مهمتر از همه در بسیاری از نواحی باکور کوردستان جنگید. رفیق ما هرکول با کارهایی که در زندگی انقلابی خود از روزی که به آن پیوست تا روزی که به شهادت رسید، تبدیل به گریلایی اسطوره‌ای شد. رفیق ما هرکول که هیچ مانعی نمی‌توانست جلوی او را بگیرد، برتری‌های انقلابی کادر پیشاهنگ حزب ما، رفیق کمال پیر، را در قالب گریلاگری دوران جدید تجسم بخشید و به عنوان یکی از اعضای فرماندهی منطقه گابار مسئولیت تاریخی را بر عهده گرفت. رفیق ما هرکول با وجود انواع ناممکن‌ها و سختی‌ها با جان و دل تلاش کرد تا این مسئولیت تاریخی را به درستی انجام دهد. رفیق ما هرکول به عنوان فرزند ایثارگر و فرمانده پیشکسوت مردم گَوَر ما نامش را در تاریخ مبارزات ما ثبت شد. مردم میهن‌دوست ما در گَوَر که فرماندهان فداکار و پیشکسوتی چون بَرچم جیلو، رزگار گَوَر، ولات هَرینکی، گَور اَردَم، عگید جویان، ولات گَنج، علی کانی‌روژ، شاهین گَور، تکوشر گَور، روژبین درسیم، چاوره کامران و باگر گور را در آغوشش پرورانده است، از فرمانده شهید آپویی رفیق هرکول شیار ما نیز استقبال کرد و در آغوش گرفت. مردم میهن‌دوست ما در گَور که در مبارزات آزادی کوردستان که به پایتخت قیام‌ها معروف است، کمک‌های بزرگی کردند، هرگز در برابر دشمن سر تعظیم فرود نیاوردند و هزاران فرزند خود را در این راه تقدیم کردند، از رفیق ما هرکول شیار نیز به همین ترتیب صیانت خواهند کرد. جوانان نجیب و دلیر گور پا به پای فرمانده هرکول شیار خواهند گذاشت و اسلحه وی را بر زمین نخواهند گذاشت و مبارزه‌اش را با پیروزی تاجگذاری خواهند کرد.

رفیق ما اکین آمانوس که بر اساس امید به آزادی مردم ما و همه زنان، خالق آینده آزاد و یک مبارزه بزرگ به مبارزه پیوست، با عشق فراوان جنگید. او به عنوان گریلایی فداکار که به آزادی علاقه داشت، توانست بر هر سختی غلبه کند. خود را بر اساس استانداردهای پ‌ک‌ک و پاژک بازآفرینی کرد، در گریلاگری یژا استار توانمند شد و مبارزه‌اش را با حرکت به باکور کوردستان گسترش داد. رفیق ما اکین که بر اساس معیارهای ایثار در زندگی و جنگ، راهپیمایی را پایه‌گذاری کرد، قهرمانانه جنگید و به شهادت رسید.

این ضایعه را به ویژه به خانواده‌های ارزشمند میهن‌دوست رفقای شهیدمان، مردم میهن‌دوست گور و قامشلو و همه مردم کوردستان تسلیت عرض می‌نماییم. ما بار دیگر قول خود را برای پیروی از رفقای فداکار آپویی، دستیابی به اهداف و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها تکرار می‌کنیم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: هرکول شیار

نام و نام خانوادگی: تانَر اویمَن

محل تولد: جولمرگ

نام مادر - پدر: زبیده- عبدالرحمان

تاریخ و محل شهادت: ۱۳ جولای ۲۰۲۴ / گابار

*****

نام سازمانی: اَکین آمانوس

نام و نام خانوادگی: چنار احمد

محل تولد: شهر قامشلو

نام مادر - پدر: صالحه - سعید

تاریخ و محل شهادت: ۱۳ جولای ۲۰۲۴ / گابار.‌»