ه‌پ‌گ از فرمانده اردال با احترام یاد کرد

ه‌پ‌گ ضمن گرامی‌داشت یاد فرمانده اردال گفت: «قول می‌دهیم که یاد او را زنده نگه داریم، به اهدافش جامه‌ی عملی بپوشانیم و بزرگترین آرزوی رفیق اردال که گریلاگری حرفه‌ای غنی از تاکتیک و دارای مهارت در هنر جنگ است، را محقق کنیم.»

بیانیه ه‌پ‌گ

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) گفت: «ما در بیست و یکمین سالگرد شهادتش یاد رفیق فرمانده اردال (انگین سینجَر) را با عشق، احترام و سپاسگزاری گرامی می‌داریم. رفیق اردال فرزند دلیر مردم مَرَش ‌(مرعش) ما بود که از اروپا به کوردستان آمد و دوره آموزش مقدماتی خود را نزد رهبر آپو دید. با پیروی از فرمانده بزرگمان رفیق عگید در کوه‌های بوتان که با آنها یکی شده بود، در همه سطوح از جنگجویی گرفته تا فرمانده جوخه، گروه، دسته و گردان در بسیاری از مناطق به ویژه در گابار وظایفی را بر عهده گرفت. رفیق اردال، یک فرمانده موفق ارتش رهایی‌بخش خلق کوردستان (آر‌گ‌ک)، تمام مسئولیت‌های خود را از بعد نظامی گرفته تا سیاسی، از حوزه اجتماعی تا دیپلماسی انجام داد. وی یکی از فرماندهان برجسته تأسیس، حرفه‌ای‌سازی و پیشرفت کارزاری نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) بود. رفیق اردال که نام خود را در تاریخ مبارزات ما و حافظه مردم کورد میهن‌دوست به عنوان «انقلابی که حق زندگی را ادا کرد» حک کرد، در هر لحظه از زندگی خود معلمی چیره‌دست است و با شهادتش و میراث غنی مبارزاتی که از خود به جا گذاشت هنوز هم ما را راهنمایی می‌کند. ضمن اینکه در سالگرد شهادتش یاد و خاطره رفیق اردال را با احترام گرامی می‌داریم، قول می‌دهیم که یاد او را زنده نگه داریم، به اهدافش جامه‌ی عملی بپوشانیم و بزرگترین آرزوی رفیق اردال که گریلاگری حرفه‌ای غنی از تاکتیک و دارای مهارت در هنر جنگ است، را محقق کنیم.

بیانیه ه‌پ‌گ در خصوص جزئیات عملیات‌های انجام شده و حملات ارتش اشغالگر ترکیه به شرح زیر است:

«منطقه متینا؛

روز ۱۴ اوت در ساعت ۰۹:۱۵ اشغالگران منطقه مقاومت سره متینا با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و 1 بیل‌مکانیکی مورد اصابت قرار گرفت.

در ۱۵ اوت، اشغالگران در منطقه مقاومت گولکا با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

منطقه خاکورک؛

روز ۱۴ اوت در ساعت ۰۷:۳۰ و ۰۸:۰۰، اشغالگران در منطقه تپه کوردینه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

در ۱۴ اوت در ساعت ۱۶:۲۷ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

در ۱۵ اوت در ساعت ۱۳:۰۷ اشغالگران در مناطق مقاومت تپه آمدیه و سَرگله به طور همزمان با سلاح‌های سنگین و تاکتیک تک‌تیراندازی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در این عملیات همزمان ۱ سیستم دوربین نظارتی منهدم شد.

در ۱۷ اوت در ساعت ۰۳:۰۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم با تاکتیک تک‌تیراندازی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در این عملیات ۱ دوربین نظارتی و ۱ پروژکتور منهدم شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اوت، تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم ۶ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

در ۱۶ اوت، تونل‌های ما در منطقه مقاومت تپه آمدیه ۱ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اوت، مناطق سنینه، شهید شریف، بَربزینه، کَندَکولا در منطقه خاکورک ۱۱ بار؛ مناطق سِداره، چَمروبوتکی، خِره، دِرَشه، هفت‌تباخ، دِریک و دشتا کافیا در منطقه گاره ۹ بار؛ مناطق مقاومتی سَره متینا و درگله در متینا ۴ بار؛ منطقه مقاومت تپه بهار واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۴ بار؛ در مجموع ۲۸ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شد.

در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اوت، مناطق تپه شَکیف و شهید شریف در منطقه خاکورک، مناطق مقاومت سَره متینا و درگله واقع در منطقه متینا توسط هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شدند.»