تصویر

ه‌پ‌گ از شهید اونور آرتوس با احترام یاد کرد

ه‌پ‌گ با گرامیداشت یاد و خاطره گریلای یژا استار که در زاپ به شهادت رسید، اعلام کرد: «او نام خود را در تاریخ مبارزات ما به طور محو‌ناشدنی ثبت کرده است.»

بیانیه ه‌پ‌گ

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«ما با احترام یاد رفیق خود اونور آرتوس را که در ۲ جولای ۲۰۲۲ در منطقه زاپ به شهادت رسید، در سالگرد شهادتش گرامی می‌داریم.

رفیق ما اونور، یک مبارز دلیر و یک قهرمان آپویی فدائی، توانست در هر میدانی که بود، مدافع تزلزل‌ناپذیر خط‌مشی حزب باشد. او الزامات هویت یژا استار بودنش را برآورده کرد و به یک مبارز فداکار نمونه تبدیل شد. او که مطابق با روحیه آن دوره عمل می‌کرد، برای انجام وظایف تاریخی خود تلاش بسیاری کرد. رفیق ما که دارای ایستاری بود که با جنگیدن به سبک آپویی و به کارگیری تاکتیک‌های دوران نوین برای جلوگیری از دستیابی اشغالگران به اهدافشان، به ارتش اشغالگر ترکیه اجازه عبور نداد، نام خود را در تاریخ مبارزات ما بطور محوناشدنی ثبت کرده است.

ما به عنوان رفقایش قول می‌دهیم که پرچم مبارزه‌ای را که رفیق اونور با پیروزی برای ما به جای گذاشت به اهتزاز در آوریم و آرزوی همه شهدایمان را در شخص او محقق کنیم. با این احساسات به همه مردم میهن‌دوست کوردستان به ویژه خانواده ارزشمند رفیق اونور تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفیق ما اونور آرتوس به شرح زیر است:

نام سازمانی: اونور آرتوس

نام و نام خانوادگی: شکران آرواس

محل تولد: وان

نام مادر - پدر: عزیزه- گُرگین

تاریخ و محل شهادت: ۲ ژوئیه ۲۰۲۲ / زاپ»