تصویر

ه‌پ‌گ از سورو خزگنوس با احترام یاد کرد

ه‌پ‌گ مشخصات گریلایی که در سال ۲۰۲۲ در منطقه گاره به شهادت رسیده بود را اعلام کرد و گفت: «او معتقد بود که پیروزی در کوردستان با فداکاری امکان‌پذیر است و همیشه باید با روحیه فدایی جنگید.»

ه‌پ‌گ یاد شهید سورو خزگنوس را گرامی داشت

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌) به شرح زیر است:

«ما با احترام از رفیق خود سورو خزگنوس که در ۲۳ جولای ۲۰۲۲ در گاره به کاروان شهدا پیوست، یاد می‌کنیم.

فرزند فداکار خلق آمد ما، رفیق سورو در جریان مقاومت بزرگ برای نیل به اداره خودمدیریتی با عزمی راسخ به صفوف مبارزه پیوست و بدون وقفه علیه ارتش اشغالگر ترکیه مبارزه کرد. فرمانده بزرگ ما شهید چیاگر هِوی را به عنوان الگو قرار داد و همین اشتیاق او را به مبارزه افزایش داد. رفیق ما طیف وسیعی از وظایف انقلابی را در مناطق حفاظتی مدیا با افتخار انجام داد و با مشارکت اخلاقی و پرشور خود، در زندگی تبدیل به یک مبارز نمونه آپویی شد. آزادی خلق ما را بالاتر از هر چیز می‌دانست و در این راه فداکارانه می‌جنگید. او با همراهی قوی و برخورد مصمم، به همه رفقای اطرافش نیرو و روحیه می‌داد. او معتقد بود که پیروزی در کوردستان با از خود گذشتگی امکان پذیر است و همیشه با فداکاری جنگید. رفیق ما سورو در حین مبارزه بر همین مبنا به شهادت رسید.

ما قول می‌دهیم میراث مبارزه‌ای را که رفیق سورو به ما داد، با رسیدن به پیروزی محقق کنیم. ما قطعا مسیر رهبری آزاد، کوردستان آزاد را خواهیم پیمود؛ همچنین به همه خلق مبارز کوردستان و رفقای او و به ویژه به خانواده گرامی رفیق سورو تسلیت عرض می‌نماییم.

مشخصات رفیق ما سورو خزگنوس به شرح زیر است:

نام سازمانی: سورو‌ خزگنوس

نام و نام خانوادگی: آزاد یاندی

محل تولد: آمد

نام مادر-پدر: زینب - محمد

محل و تاریخ شهادت: ۲۳ جولای ۲۰۲۲ / گاره.‌»