ه‌پ‌گ‌: براثر بمباران اشغالگران آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است

چهار روز به طور مداوم مناطق حفاظتی مَدیا از زمین و آسمان ده‌ها بار بمباران شد. ه‌پ‌گ گفت‌: ‌«براثر بمباران‌ها هیچ تلفات و ضرری در میان نیروهای ما ایجاد نشده است.»

بیانیه ه‌پ‌گ

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ‌نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) گفته شده است‌: ‌«طی چهار روز اخیر بصورتی مداوم مناطق حفاظتی مدیا تا آنجایی که نیروهای ما توانستند ارزیابی کنند، ۴۰ بار با هواپیماهای جنگی، ۲۲ بار با هلیکپترهای تهاجمی و ۴ بار نیز بار مواد منفجره ممنوعه، بمباران شدند. ارتش اشغالگر ترکیه با اعلام تعداد ۳، ۱۵ و ۶ ادعا کرده است که ما تلفاتی داریم، اما این ادعا کاملا کذب است.»

ه‌پ‌گ درباره عمیات‌های‌گریلا و حملات ارتش اشغالگر ترکیه این اطلاعات را منتشر کرد.

‌«در منطقه خاکورک‌‌؛

- روز ۱ سپتامبر ساعت ۲۳‌:۳۰ در منطقه لولان نیروهای در تحرکات هلیکوپترها مداخله کردند. پس از مداخله نیروهای ما، هلیکوپترها مبجور شدند که منطقه را ترک کنند.

در منطقه متینا‌؛

- روز ۳ سپتامبر ساعت ۲۳‌:۰۰ در منطقه مقاومتی دَرگَلِه، نیروهای ما در تحرکات هلیکوپترهای تهاجمی مداخله کردند که مناطقی را بمباران می‌کردند. پس از مداخله نیروهای ما، هلیکوپترها ناچار شدند که این منطقه را ترک کنند.

- روز ۳ سپتامبر ساعت ۱۱‌:۳۰ در منطقه مقاومتی شِلازه یک پهپاد با تاکتیک تک‌تیراندازی ساقط شد.

در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ‌؛

- روز ۲۹ اوت ساعت ۱۷‌:۰۰ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه، یک دوربین نظارتی اشغالگران با تاکتیک تک‌تیراندازی منهدم شد. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

- روز ۱ سپتامبر ساعت ۰۸‌:۲۵ دقیقه در منطقه مقاومتی تپه آمدیه، با سلاح‌های سنگین، اشغالگران هدف قرار گرفتند. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

- روز ۱ سپتامبر ساعت ۰۸‌:۲۵ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه، با سلاح‌های سنگین، اشغالگران هدف قرار گرفتند. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

- روز ۱ سپتامبر ساعت ۱۰‌:۱۰ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه، با سلاح‌های سنگین اشغالگران هدف قرار گرفتند.

- روز ۲ سپتامبر ساعت ۱۱‌:۲۵ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه، با سلاح‌های سنگین، اشغالگران هدف قرار گرفتند. در این عملیات که از سوی نیروهای یژا استار انجام شد، یک سیستم رادار و یک سنگر منهدم شد.

- روز ۳۱ اوت ساعت ۱۴‌:۴۷ دقیقه در منطقه مقاومتی تپه جودی، با سلاح‌های نیمه اتوماتیک، اشغالگران هدف قرار گرفتند. در نتیجه این عملیات، یک سیستم رادار و یک مخفیگاه اشغالگران منهدم شد.

- روز ۱ سپتامبر ساعت ۰۱‌:۲۰ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه، با سلاح‌های سنگین اشغالگران هدف قرار گرفتند. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

- روز ۱ سپتامبر ساعت ۰۷‌:۴۰ در منطقه مقاومتی تپه جودی، اشغالگرانی که قبلا در نزدیکی تونل‌های جنگی ما مستقر شده بودند، با سلاح‌های فردی هدف قرار گرفتند.

- روز ۱ سپتامبر ساعت ۱۳‌:۰۰ در منطقه مقاومتی تپه جودی، با سلاح‌های سنگین، اشغالگران هدف قرار گرفتند.

- روز ۲ سپتامبر ساعت ۰۶‌:۲۰ در منطقه مقاومتی تپه جودی، با سلاح‌های سنگین اشغالگران هدف قرار گرفتند. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

- روز ۳ سپتامبر ساعت ۱۱‌:۳۰ در منطقه مقاومتی تپه جودی،‌ با سلاح‌های سنگین اشغالگران هدف قرار گرفتند. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

- روز ۳ سپتامبر ساعت ۱۲‌:۳۰ در منطقه مقاومتی تپه جودی، با سلاح‌های سنگین اشغالگران هدف قرار گرفتند. یک سنگر منهدم شد.

- روز ۴ سپتامبر درساعت ۰۵‌:۳۰ در منطقه مقاومتی تپه اِف‌اِم، با سلاح‌های نیمه اتوماتیک اشغالگران هدف قرار گرفتند.

حملات ارتش دولت اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه‌:

- روز ۳۱ اوت در منطقه مقاومتی تپه آمدیه، تونل‌های جنگی ما با مواد منفجره ممنوعه بمباران شدند.

- روز ۱ سپتامبر تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومتی تپه اف‌ام، ۲ بار با مواد منفجره ممنوعه و یکبار نیز با پهپادهای مسلح بمباران شدند.

- روز ۱ سپتامبر تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومتی تپه جودی ۱ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه‌؛

در میان روزهای  ۳۱ اوت تا ۳ سپتامبر در خاکورک مناطق شهید شریف، کَندَکولا، قَلَه، بَربِزِن، تپه مَسکان و لولان ۱۲ بار، در گاره مناطق مِرانَه، یکمالَه،‌ دِریک، دَرشِه، رِبین، تپه کان، مام نِچیر و زِوکِه ۹ بار، در متینا مناطق مقاومتی شِلازِه و سَرِ متینا ۴ بار، در شهید دلیل واقع در غرب زاپ منطقه مقاومتی تپه بهار ۳ بار، در قندیل مناطق شیخ ناصر، سورَدِه، سورگُله، بِپالان، زَرگَلِه ۱۲ بار و در مجموع ۴۰ بار با هواپیماهای جنگی بمباران شدند.

در میان روزهای ۳۱ اوت تا ۳ سپتامبر در کوهستان متینا مناطق مقاومتی تپه درگله و سر متینا ۹ بار و در کوهستان خاکورک نیز مناطق سِنین، تپه شَکیف، شهید شریف۱۳ بار و در مجموع ۲۲ بار با هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شدند.‌»