ه‌پ‌گ: در مجموع ۱۲ اشغالگر، از جمله ۱ سرگرد، در اثر سرنگونی سیکورسکی در زاپ مجروح شدند

چریک آزادی کوردستان یک فروند بالگرد از نوع سیکورسکی متعلق به ارتش اشغالگر ترکیه را در زاپ سرنگون کرد. ۲ خلبان، ۲ تکنسین، ۱ افسر خرده پا و ۷ سرباز سرنشین هلیکوپتر مجروح شدند.

عملیات‌های گریلایی

نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) گفت: «گریلاهای آزادی کوردستان مقاومت تاریخی خود را که با روحیه ایثارگری آپویی مطرح کرده است، با تاکتیک‌های خلاقانه و غنی به عملیات‌های موثر تبدیل کرده و ضربات سنگینی به اشغالگران وارد می‌کند. نیروهای ما که تکنیک‌های جنگی ارتش اشغالگر ترکیه را با روش‌های موثر هدف قرار دادند، شب روز ۱۶ جولای یک فروند بالگرد از نوع سیکورسکی متعلق به ارتش اشغالگر را در زاپ در حالی که قصد فرود در منطقه داشت، سرنگون کردند. بالگرد سیکورسکی متعلق به ارتش اشغالگر ترکیه سقوط و منهدم شد و تمامی ۱۲ سرنشین آن مجروح شدند. با وجود اینکه ۲ خلبان با درجه سرگرد و ۱ ستوان که مصطفی نام داشت، ۲ تکنسین، ۱ افسر و ۷ سرباز اشغالگر در هلیکوپتر مجروح شدند، ارتش اشغالگر ترکیه سعی کرد این عملیات بزرگ و نتیجه‌بخش گریلا را مخفی کند.»

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ‌ه‌پ‌گ در خصوص عملیات‌های گریلایی و حملات اشغالگرانه اعلام کرد:

«منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

- روز ۱۵ جولای در ساعت ۱۴:۳۴ اشغالگرانی که قصد نصب دوربین نظارتی در منطقه مقاومت تپه بهار را داشتند با سلاح‌های خودکار متوسط ​​مورد هدف قرار گرفتند و حرکت اشغالگران متوقف شد.

- روز ۱۶ جولای ساعت ۰۱:۳۵ بالگردهای ارتش اشغالگر ترکیه که می‌خواستند در تپه نوروز در منطقه مقاومت تپه بهار فرود بیایند مورد هدف و تیراندازی نیروهای ما قرار گرفتند. یک فروند هلیکوپتر سیکورسکی که به شدت از بخش دمش مورد اصابت قرار گرفته بود، در منطقه‌ای که قصد فرود داشت سقوط کرد. مشخص شد که در این بالگرد ۲ خلبان با درجه سرگرد و ۱ ستوان مصطفی، 2 تکنسین، ۱ افسر و ۷ سرباز اشغالگر مجروح شدند.

- روز ۱۷ جولای در ساعت ۰۰:۴۵ و ۰۲:۰۰ نیروهای یژا استار ما به هلیکوپتری که در ناحیه مقاومت تپه بهار در حال پرواز بود مداخله کردند.

- روز ۱۶ جولای در ساعت ۱۹:۴۰ یک فروند پهپاد متعلق به اشغالگران در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم سرنگون و منهدم شد.

- در ۱۷ جولای، در ساعت ۰۱:۳۰، اشغالگران در منطقه مقاومت تپه اف‌ام با یک تاکتیک سابوتاژ مور هدف و اصابت قرار گرفتند. در نتیجه این عملیات یک دستگاه پروژکتور، یک دستگاه دوربین نظارتی و مواد منفجره متعلق به اشغالگران منهدم شد.

- روز ۱۵ جولای در ساعت ۱۶:۳۵ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های خودکار متوسط ​​مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و به ۱ موضع ضربه وارد شد.

- در روز ۱۶ جولای در ساعت ۱۳:۱۵ و ۱۷:۴۵ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و ۱ موضع منهدم شد. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

- روز ۱۶ جولای ساعت ۱۸:۴۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های خودکار متوسط مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

منطقه متینا؛

- روز ۱۶ جولای ساعت ۰۰:۳۰ نیروهای ما به بالگردهایی که در ناحیه مقاومت بشیلی در حال پرواز بود مداخله کردند. پس از مداخله نیروهای ما، بالگردها مجبور شدند از منطقه دور شوند.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

- در ۱۶ جولای، تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومت تپه اف‌ام ۶ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

- روز ۱۵ و ۱۶ جولای مناطق شهید شریف، تپه شهید هیمن، لولان، کولیت، سنینه، تپه شهید هَوار در خاکورک ۱۲ بار؛ مناطق تپه زنگل، دشتا کافیا در گاره ۳ بار، منطقه مقاومت تپه بهار واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۳ بار؛ منطقه مقاومت شِلازه در متینا ۲ بار؛ در مجمون ۲۰ بار با هواپیماهای جنگی بمباران شد.

- در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ جولای، منطقه مقاومت تپه بهار واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ و منطقه مقاومت سَره متینا در متینا توسط بالگردهای تهاجمی بمباران شد.»