ه‌پ‌گ: دولت ترکیه با کشتن غیرنظامیان مرتکب جنایت جنگی می‌شود

ه‌پ‌گ گفت:«دولت اشغالگر ترکیه که دشمن قسم خورده کوردها است، عمدا به مردم منطقه حمله می‌کند، غیرنظامیان را به قتل می‌رساند و مرتکب جنایات جنگی می‌شود. این اعمال ناجوانمردانه که دولت ترکیه مرتکب می‌شود، بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

 بیانیه مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق به شرح زیر است:

 « در منطقه خواکورک:

 ۷ مارس ساعت ۱۳:۲۰ در تپه شهید کاموران با سلاح سنگین اشغالگران هدف قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام گرفت.

در منطقه‌ی زاپ

 ۹ مارس ساعت ۱۴:۰۰ در منطقه شهید دیار با سلاح نیمه اتوماتیک اشغالگران هدف قرار گرفتند.

 حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه:

 ۸ مارس در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ،  مواضع جنگی ما در منطقه مقاومتی تپه آمدیه یک بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شدند.

 سایر حملات ارتش اشغالگر ترکیه:

 ۷ و ۸ و ۹ مارس در منطقه متینا، مناطق شلازه، گولکا و سر متینا ۵ بار، در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ مناطق تپه بهار، تپه آمدیه و تپه جودی ۶ بار،  در منطقه خواکورک منطقه رودخانه لولان ۴ بار،  در منطقه زاپ منطقه مقاومتی شهید ابراهیم ۲ بار، در منطقه گاره منطقه کانیسارکه ۲ بار و در مجموع ۱۹ بار توسط جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه بمباران شدند.

 ۷ مارس منطقه رودخانه لولان در منطقه خواکورک با هلیکوپترهای جنگی بمباران شدند.

اعمال ناجوانمردانه دولت ترکیه بی‌پاسخ نخواهد ماند

در ۸ مارس ۲۰۲۴، سعید مبارک و آراس فرج در بمباران هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در شلادزه به شهادت رسیدند و فرزند سعید مبارک، صالح مبارک نیز مجروح شد. ابتدا به خانواده شهدا تسلیت می‌گوییم و برای صالح مبارک آرزوی بهبودی داریم. همزمان در ۲۰ فوریه ۲۰۲۴، پیشمرگه هایی به نام‌های عارف طه و بشیر عمرعلی در بمباران هوایی ارتش ترکیه به شهادت رسیدند. دولت اشغالگر ترکیه که دشمن قسم خورده کوردها است، آگاهانه به مردم منطقه حمله می‌کند، غیرنظامیان را به قتل می‌رساند و از این طریق مرتکب جنایت جنگی می‌شود. دولت اشغالگر ترکیه برای ترساندن و سرکوب مردم میهن‌دوست کورد از این طریق عمل می‌کند. ارتش اشغالگر ترکیه که نمی‌تواند با گریلاها بجنگد، بی‌رویه غیرنظامیان را بمباران می‌کند. مردم میهن‌دوست ما در کوردستان بدانند که این  اعمال ناجوانمردانه دولت ترکیه بی‌پاسخ نخواهد ماند.»