HPG هویت ۳ گریلایی که در منطقه آمد به شهادت رسیده بودند آشکارکرد

نیروهای مدافع خلق (HPG) با اعلام هویت ۳ گریلایی که در منطقه آمد به شهادت رسیده بودند، گفت: "ما وعده خود را برای تحقق‌بخشی رهبری آزاد و کوردستان آزاد به شهدای قهرمان خود تکرار می کنیم."

بیانیه مرکز مطبوعاتی HPG به شرح زیر است:

"در ۱۷ مه ۲۰۲۱، بین رفقای ما عگید و سفکان که در منطقه دورشین وابسته به پاسوراز شهر آمد در حال انجام وظیفه بودند و ارتش اشغالگر ترکیه که عملیات اشغالگری را در منطقه آغاز کرد، درگیری رخ داد. در حالی که بسیاری از اشغالگران در این درگیری مجازات شدند، رفیق ما عگید با سبک آپوئی تا آخرین نفس مبارزه نمود و به شهادت رسید. در این درگیریها، رفیق ما سفکان نیز که مجروح شده بود به اسارت دشمن درآمد.

اطلاعات هویتی رفیق ما عگید به شرح زیر است:

کد سازمانی: عگید جودی

نام و نام خانوادگی:  ابراهیم آکدوغموش

محل تولد: آمد

مادر - نام پدر: سهیلا - شاکر

تاریخ و مکان شهادت: ۱۷ مه ۲۰۲۱ / آمد

رفیق ما عگید آمد؛ او در خانواده‌ای میهن‌دوست در شهر لیجه که به خاطر میهن‌دوستی و بهایی که در مبارزات آزادی کوردستان پرداخته مشهور است و با این جنبه‌هایش مهرش را بر تاریخ حزب ما زده، متولد شده است. با توجه به ویژگی‌های میهن‌دوستانه و انقلابی محیطی که او در آن بزرگ شده، رفیق عگید حزب‌مان PKK  را از کودکی می‌شناسد. مجدداً از بزرگان خود آموخت که دشمن بسیاری از استانها، مناطق و روستاهای کوردستان، به ویژه لیجه را سوزانده است و از سال ۱۹۹۰ سیاستهای نسل‌کشی علیه خلق ما اجرا کرده است، و این منجر به انباشت خشم شدید علیه دشمن شد. رفیق ما عگید که از کودکی رویای آن را داشت، تصمیم گرفت به صفوف گریلایی بپیوندد، تا خشم خود را به مبارزه‌ای آگاهانه علیه دشمن سوق دهد.

رفیق عگید، که در سال ۲۰۱۱ هنگامی ‌که دشمن حملات شدیدی علیه خلق‌مان و نیروهای گریلایی ما صورت داد، به منظور اینکه حساب کشتارها را از دشمن بپرسد، به صفوف گریلا پیوست. مبارزه گریلایی را با طی کردن مبارزه‌ای عملی آموخت و در مدت کوتاهی پیشرفت بزرگی نمود. او بلافاصله تجربیاتی را که از رفقای خود در این میدان کسب کرده بود با هوش تیز خود عملی کرد و تجربه مهمی ‌را به ویژه از نظر نظامی‌ به دست آورد. رفیق ما عگید، در بسیاری از عملیات‌های روند سالهای ۲۰۱۱-۲۰۱۲ صورت گرفته در منطقه آمد که در آن ضربات سنگینی به دشمن وارد شد و دشمن تقریباً شکست خورد، شرکت کرد و با شجاعت زیادی به مقابله با دشمن برخاسته و اسلحه‌های اشغالگران را به چنگ آورده است. به دلیل شجاعت و خشم‌اش در برابر دشمن و موفقیت‌های بزرگش در میدان جنگ علیرغم سن پایین‌اش به فرمانده‌ای مبدل شده و مسئولیت‌های مهمی ‌را بر عهده گرفت. رفیق عگید که با ویژگی‌های متواضعانه و ایثارگرانه خود در زندگی عشق و احترام همه رفقای خود را به دست آورد، ۳ سال در منطقه آمد ماند و تجربه نظامی‌ مهمی ‌کسب کرد. پس از یک مبارزه موفق در عرصه‌ی عملی، رفیق ما عگید که به عنوان فرمانده‌ای بزرگ ‌آینده امیدوار‌کننده‌ای را بهمراه داشت، به مرکز حزب ما فراخوانده شد و مراحل آموزشی ایدئولوژیکی و نظامی‌ را طی کرد. با پرداختن صحیح به ‌این فرایندهای آموزشی و کنار گذاشتن یکی پس از دیگری جنبه‌های منفی شخصیتی ایجاد شده توسط سیستم، موفق شد به یک الگوی گریلای مدرن مبدل شود. پس از انجام مراحل آموزشی، رفیق ما عگید، که از نظر نظامی و ایدئولوژیکی مهارت کامل کسب کرده بود، با تسهیم این تجربیات با رفقایش، توانست وظایف رفاقتی‌اش را انجام دهد. همچنین رفیق عگید، که بسیاری از موقعیت‌های حساس درون سازمانی را بر عهده داشت، همیشه می‌خواست به منطقه آمد، جایی که اولین بار گریلایی را تجربه نموده بود، برود. او در سال ۲۰۱۷ این آرزو را برآورده کرد و به آمد بازگشت، جایی که در آن متولد شد و اولین فعالیت‌های گریلایی خود را در آنجا انجام داد. وی به مدت ۴ سال با اراده و ایثار فراوان، با وجود تمام حملات تخریب‌گرایانه دشمن، در مبارزه خود پافشاری کرد و در تحقق بسیاری از عملیات‌های علیه دشمن، حتی در شرایط سخت نقش اصلی را ایفا کرد. اصرار رفیق ما عگید در مبارزه به اندازه‌ای که دشمن را در شرایط سختی قرار داد و باعث شد که دشمن از سر بیچارگی به اقدامات غیر انسانی روی آورد؛ به همان اندازه به منبع روحیه و انرژی زندگی برای رفقا شد.

به عنوان ملیتان‌های زن آزاد تا به آخرین نفس‌شان جنگیدند

در بیانیه ۲۶ ژوئن ۲۰۲۱ اظهار کرده بودیم که ارتش اشغالگر ترکیه در ۲۷ آوریل ۲۰۲۱ عملیاتی را در منطقه شهید رمزی آمد آغاز کرده بود و اطلاعات هویتی ۴ تن از رفقایمان را که در درگیری‌ها و بمباران‌هایی که در جریان این عملیات‌ها رخ داد شهید شدند، به اشتراک گذاشتیم. رفقای ما تکوشین و ژیان، که اخیرا هویت آنها را اعلان کردیم نیز تا آخرین نفس به عنوان مبارزین زن آزاد علیه استعمارگران جنگیدند و در این عملیات به شهادت رسیدند.

اطلاعات هویتی رفقای شهید ما به شرح زیر است:

 

نام کد: تکوشین چیا

نام خانوادگی: لیلا توپچی

محل تولد: آمد

نام مادر- پدر: عایشه - عبدالله

تاریخ و مکان شهادت: ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ / آمد

 

نام کد: ژیان گابار

نام خانوادگی: مریما سوزاکی

محل تولد: سرت

مادر - نام پدر: معزز - بدری

تاریخ و مکان شهادت: ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ / آمد

 رفیق ما تکوشین در خانواده‌ای میهن‌دوست در منطقه فارقین آمد به دنیا آمد. او با ارزش‌های کوردی بزرگ شد، زیرا خانواده‌اش از آگاهی فرهنگی و تاریخی کوردی برخوردار بودند. رفیق تکوشین که بر پیشاهنگی زنان در جامعه کورد در طول تاریخ واقف بود، چنین مأموریتی را به خود محول کرده و از سنین جوانی در مبارزه آزادی کوردستان جای گرفته است. در طول مبارزه او در زمینه‌های مختلف فعالیت کرد و تجربه کسب نمود. با این حال، به دلیل کشتار و نسل‌کشی دولت ترکیه علیه مردم غیرنظامی ‌ما در مناطقی که مقاومت خودمختاری صورت گرفت و به دلیل شهادت اعضای بسیار ارزشمند خانواده‌اش در این کشتارها، خشم‌اش از دشمن را افزایش داد. او معتقد بود که مؤثرترین راه مبارزه با دشمن، پیوستن به صفوف گریلایی است، بنابراین در سال ۲۰۱۶ به صفوف گریلا پیوست.

رفیق تکوشین که احساس می‌کرد پس از پیوستن به صفوف گریلایی دوباره متولد شده است؛ در سطح عاشقی پیوند مستحکمی با زندگی حزب‌مان که مملو از آزادی و ارزشهای رفاقت والا ایجاد کرد. به منظور اینکه بتواند به شکل معنادارتری زندگی جدیدی که در آن قدم برداشته است را تجربه کند، نقش‌هایی که سیستم مردسالار برای زنان تعیین کرده را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و از یکایک تأثیرات آنها گذار صورت داد. او احساس کرد که از این طریق آزادتر شده است و بر ادامه‌ راه آزادی‌ای که آغاز کرده بود اصرار ورزید. رفیق ما تکوشین در منطقه آمد جایی که مدتها در آنجا مبارزه کرد، این فرصت را یافت که با بسیاری از رفقای ارزشمند رفاقت کند. او با پیشاهنگی درعملیاتی که انجام داد این فرصت را یافت که نتایج حاصله از این جستجو و تمرکزش را در راستای وارد آوردن ضربات سنگین به دشمن عملی کند.

رفیق ما ژیان نیز در شهر سرت متولد شده، جایی که مبارزات گریلایی ما ابتدا در آنجا آغاز شد و از آنجا به سراسر کوردستان گسترش یافت و با اهدای گرانقدرترین دختران و پسران جوان خود به مبارزه آزادی کوردستان، نمونه‌ای بی‌همتا از میهن‌دوستی را نشان داده است. رفیق ژیان که به دلیل میهن‌دوستی محیطی که در آن متولد و بزرگ شده با مبارزه آزادی کوردستان آشنا می‌شود و برای اینکه بتواند به بخشی از راهپیمایی پیروزی خلقمان مبدل گردد و برای آن پیشاهنگی کند، به صفوف گریلا می‌پیوندد.

رفیق ژیان که از مزایای آغاز مبارزات گریلایی در شمال کوردستان برخوردار بود، با کسب دانش و تجربه مهم در مورد گریلایی از رفقای خود در این زمینه در مدت کوتاهی مهارت کسب می‌کند. سعی کرد که خود را از نظر ایدئولوژیکی و همچنین در زمینه نظامی ‌ارتقا دهد، مخصوصاً که می‌خواست ایدئولوژی آزادی زنان رهبر آپو را درک کند و زندگی معادل این ایدئولوژی داشته باشد. برای این منظور او با غلبه بر تصور زنی که توسط جامعه ایجاد شده، وارد فرایند ایجاد پرنسیب و مبانی زن آزاد در شخصیت خود شد. رفیق ژیان که در روابط رفاقتی خود بسیار ساده و بی‌آلایش است، با این ویژگی‌اش احترام همه رفقایش را به دست آورده است.

ما تسلیت خود را به همه مردم میهن‌دوست کوردستان، به ویژه خانواده‌های گرانقدر شهدای قهرمانمان عگید، تکوشین و ژیان که با وجود تمام حملات وحشیانه‌ی دشمن در باکور کوردستان با اراده‌ای فوق بشری برای حفاظت از ناموس و آینده آزاد خلق ما جنگیدند و سنگین‌ترین شکست تاریخی را بر فاشیسم وارد ساخته‌اند، تسلیت می‌گوییم. ما وعده خود درباره تحقق‌بخشی رهبری آزاد و کوردستان آزاد را به شهدای قهرمان خود تکرار می‌کنم."