ه‌پ‌گ : ما در این حملات هیچ تلفاتی نداشتیم

ه‌پ‌گ با بیان اینکه حملات ارتش اشغالگر ترکیه از زمین و هوا تلفات جانی نداشته است، گفت: «مردم میهن‌دوست ما و عموم مردم بدانند که تمامی اخباری که ادعا می‌شود در این بمباران ها خسارت دیده‌ایم، کذب است.»

بیانیه ه‌پ‌گ

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌) اعلام کرد: 

 «ارتش اشغالگر ترکیه و رسانه‌های جنگ ویژه، مناطق حفاظتی مدیا را از هوا و زمین بمباران می‌کنند و مناطق مختلف کوردستان را در بیانیهَهای خود گنجانده و هر روز خسارات ما را به عنوان یک خبر جدید مطرح می‌کنند. اکنون یک ارتش ترکیه وجود دارد که در مناطق حفاظتی مدیا گیر افتاده است، از نظر تاکتیکی با مشکل مواجه شده، به اهداف خود نرسیده است و هر روز توسط گریلاها متحمل ضربه می‌شود. برای غلبه بر این شرایط، همکاری و خیانت را بکار گرفته‌اند، اما این دوای درد آنها نبوده است. بنابراین ارتش اشغالگر ترکیه با تکیه بر جنگ ویژه و اخبار تهیه شده در محل مدعی است خساراتی به نیروهای گریلا وارد شده است. بگذارید مردم وطن‌دوست ما و عموم مردم بدانند که اخباری که ادعا می‌کنند ما در نتیجه این بمباران‌های متحمل خسارت و تلفات شدیم، همه دروغ است. در بمباران‌های مذکور خسارتی نداشتیم. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان بر اساس تجربیات، سبک حرکت و مکان یابی که بدست آورده‌اندتمامی حملات را شکست می‌دهند. ارتش ترکیه عملیات هوایی انجام می‌دهد و مناطق زیادی را به یکباره بمباران می‌کند. اما از این امر جلوگیری شده و آسیبی به ما نرسیده است.» 

 در خصوص عملیات‌های انجام شده و حملات ارتش اشغالگر ترکیه موارد زیر بیان شد: 

« در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ: 

- ۲۶ جولای ساعت ۹:۱۵ با سلاح‌های سنگین اشغالگران در منطقه مقاومتی تپه آمدیه هدف قرار گرفته و یک مخفیگاه اشغالگران منهدم شد. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام گرفت. 

- ۲۶جولای ساعت ۲۰:۴۲ زمانی که اشغالگران در منطقه مقاومتی تپه آمدیه وارد تحرک شدند با سلاح‌های نیمه اتوماتیک هدف قرار گرفته و تحرکات آنها متوقف شد. 

- ۲۷ جولای نیروهای ما در تحرکات هلیکوپترهایی که می‌خواستند  وارد منطقه مقاومتی تپه بهار شوند، مداخله کردند. 

- حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه: 

- ۲۶ جولای تونل‌های ما در منطقه مقاومتی تپه جودی ۳ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شدند. 

- ۲۶ جولای تونل‌های ما در منطقه مقاومتی تپه جودی یک بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شدند. 

 سایر حملات ارتش اشغالگر ترکیه: 

- در ۲۶ و ۲۷ جولای، مناطق آسکولکه، تپه روژ، تپه شهید جهان و بوبلیسکان در منطقه قندیل ۵ بار، کانی سارکه، دشتا کافیا، گوزه، سداره، درش، مرانه، میروکه و دریک در منطقه گاره ۱۷ بار؛ در مجموع ۲۲ بار با هواپیماهای جنگی بمباران شدند.»