ه‌پ‌گ: نیروهای عراقی لازم است دربرابر جنگ هوشیار باشند و بر این اساس عمل کنند

ه‌پ‌گ مشخص نمود، مناطقی که ارتش عراق تلاش می‌کنند در آنجا مستقر شوند مناطقی میانی هستند که نبرد در آن‌ها جریان دارد و گفت: «لازم است نیروهای عراقی از واقعیات آگاهی داشته باشند و لازم است دربرابر جنگ در منطقه هوشیار باشند و بر این اساس عمل کنند.»

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در بیانیه‌ای اعلام نمود که دولت اشغالگر ترکیه عرصه‌ای از منطقه زاپ را سه بار به وسیله‌ی پهپادهای مسلح مورد هدف قرار داد. در روزهای ۲۱ تا ۲۵ فوریه نیز مناطق گاره، خواکورک، متینا و زاپ در مجموع ۴۱ بار به وسیله‌ی هواپیماهای جنگی مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه به تحرکات ارتش عراق در منطقه اشاره شده و هشدار «در برابر جنگ هوشیار باشید» به آنها داده شد.

بیانیه‌ی مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ه‌پ‌گ به شرح زیر می باشد:

«حملات ارتش دولت اشغالگر ترکیه به وسیله‌ی پهپادهای مسلح و مواد منفجره‌ی ممنوعه؛

در مورخ ۲۲ فوریه در منطقه‌ی شهید دلیل غرب زاپ، عرصه‌های تپه‌ی جودی، تپه آمدیه، تپه بهار ۲۳ بار، در منطقه‌ی خواکورک عرصه‌های سنین، خنیره‌ی بالا، رودخانه لولان، کولیت ۵ بار، در مناطق زاپ عرصه‌ی مقاومت شهید ابراهیم ۳ بار، در منطقه‌ی متینا عرصه‌ی سره متینا ۱بار، و در مجموع ۴۱ بار به‌وسیله‌ی هواپیما های جنگی بمباران شدند.

در روزهای اخیر نیروهای عراقی تحت عنوان «نیروهای مرزی» به برخی عرصه‌های مناطق زاپ و آواشین منطقه حافظتی مدیا که در آنها جنگ سختی در جریان است وارد شده‌اند. مکان‌هایی که ارتش عراق قصد آمدن به آنجا را دارند چند کیلومتر از مرزهای رسمی دولت عراق و ترکیه دور بوده، در داخل باشور کوردستان می‌باشد و اکنون میان گریلا و ارتش اشغالگر ترکیه نبرد سختی در جریان است. ما مخالف این نیستیم که نیروهای مرزی عراق از مرزها محافظت کنند اما مکان‌هایی که وارد آن شده‌اند خطوط مرزی نیستند. این نیروها در مناطق میانی مستقر شده‌اند که نبردی دشوار در آن در جریان است. بدین ترتیب از این تحرکات اینطور برداشت می‌شود که برخی نیروها بدنبال بازی کردن هستند. بهتر است که نیروهای عراقی این واقعیات را درک کنند و در برابر جنگی که در منطقه وجود دارد هوشیار و آگاه باشند و حول این مهم حرکت کنند.»