تصویر

ه‌پ‌گ‌: شورش زِوکی بدست خیانت شهید شد

ه‌پ‌ک اعلام کرده است که شورش زوکی در منطقه کوهستانی سرحد بدست یک خیانتکار به شهادت رسید و گفت‌: ‌«رفیق‌ما شورش با عشق و علاقه به خلق و میهن‌اش، با پایبندی به اهداف، رفاقت، جسارت و انقلابی بودن مثال زدنی‌اش، به پیشاهنگی همیشگی برای رفقای خود مبدل شد.»

اعلام مشخصات شهدا

بیانیه مرکز مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌‌پ‌گ) به شرح زیر است‌:

‌«فرزند سرافراز اهالی منطقه میهن‌دوست بوتان، مبارز فدائی آپوئی حزب ما، رفیق شورش زوکی مورخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ در منطقه کوهستانی سرحد بدست یک خائن به شهادت رسید. این خیانتکار که مسبب به شهادت رسیدن رفیق ما بود، دستگیر شد، حسابخواهی انجام شده و انتقام رفیق‌مان را از او گرفتیم.

رفیق ما شورش برای آرمان آزادی میهن و خلق به یک انقلابی مبدل شد، در این راه بدون تردید راهپیمایی کرد و به مبارز راستین این راه تبدیل شد. یک فرزند قهرمان کورد بود که از کار و کنش‌های جوانان انقلابی میهن‌دوست گرفته تا حضور در قیام‌ها و از آنجا هم تا کوهستان‌های کوردستان به مبارزه خود ادامه داد. رفیق‌ما شورش، که عشق و علاقه خود به آزادی را در کوهستان‌ها حک‌ کرد، به سوی رویاهای خود شتافت، نمود هنر مبارز آپویی را در شخصیت خود ایجاد کرد و مبارزی شرافتمند شد. با فداکاری و زحمتکشی خود تلاش و کوشش می‌نمود. با جساتی عظیم در باکور کوردستان در هرجایی که انقلاب ما احتیاجی داشت، او در همانجا حضور می‌یافت و به موفقیت رساندن وظایف و مسئولیت‌ها را اساس می‌گرفت. برای موفقیت آرمان آزادی خلق‌ما با گام‌هایی خودباورانه راهپیمایی کرد. او بدست یک خیانتکار به شهادت رسید. رفیق‌ما شورش با عشق و علاقه به خلق و میهن‌اش، با پایبندی به اهداف، رفاقت، جسارت و انقلابی بودن مثال زدنی‌اش، به پیشاهنگی همیشگی برای رفقای خود مبدل شد.

ما قول می‌دهیم که اهداف رفیق خود شورش را به موفقیت برسانیم. در ابتدا از خانواده محترم ارجمند او و سپس به عشیره میهن‌دوست زوکی و به تمام خلق‌ میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات شهید شورش زوکی به شرح زیر است‌:

نام سازمانی: شورش زوکی

نام و نام خانوادگی‌: سَرجان اَرکول

محل تولد‌: وان

مادر-پدر‌‌‌‌‌: قمری-حسن

زمان و مکان شهادت‌: ۱ نوامبر ۲۰۲۳ / سرحد.‌»

****** ******

****** *******

****** ********

**********  *************