ه‌پ‌گ ترازنامه جنگ ماه فوریه را اعلام کرد

ه‌پ‌گ ترازنامه جنگ ماه فوریه را اعلام کرد. در جریان این عملیات ۴۱ سرباز اشغالگر ترکیه مجازات شدند و بسیاری از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی کشف و ضبط شد.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در بیانیه‌ای کتبی ترازنامه جنگ ماه فوریه را اعلام کرد.

ه‌پ‌گ اظهار کرد که مقاومت حماسی گریلاهای آزادی کوردستان که با روحیه ایثارگری آپویی انجام شد در ماه فوریه بی‌وقفه ادامه یافت. فوریه که شامل ۱۵ فوریه، روز وقوع توطئه بین‌المللی و «روز تاریک» برای مردم کورد بود، ماهی بود که در آن مبارزه با این توطئه اوج گرفت. گریلاهای آزادی کوردستان از فوریه به عنوان ماه تعمیق پایبندی بزرگ‌شان به رهبر آپو، پذیرش ایدئولوژی آپویی در تمام وجود و کامل شدن در سبک، رویه و اسلوب آپویی که در همه جا و تحت هر شرایطی موفقیت مطلق ایجاد می‌کند استقبال کرد. خودانتقادی در رابطه با رفاقت ناکافی در قبال رهبری را با تسلط بر گریلاگری پیروزی و نشان دادن موفقیت‌های بزرگ در عمل انجام و مبنا قرار داد. برهمین اساس در شرایط سخت زمستانی با ایستار عمیق خودانتقادی، باور زیاد، قاطعیت، خشم در برابر توطئه و آگاهی از وظایف دورانش، سعی در انجام مسئولیت‌های خود داشت.»

در این بیانیه که گفته شده است، «گریلا در ماه فوریه یک عملیات جدید را به عملیات‌های انقلابی که در دوره گذشته توسعه داده بود، اضافه کرد.» آمده است: «گام به گام در سبک ژرف‌تر شد، در تاکتیک ماهر شد، با الهام از ایدئولوژی آپویی، خلاقیت خود را نشان داد و عملکرد بالایی را به نمایش گذاشت. گریلا که با دکترین جنگ انقلابی که صحت خود را به اثبات رسانده است، با ساختار گریلای مدرنیته دموکراتیک و روحیه فداکارانه آپویی به دشمن حمله می‌کنند، با شکست اهداف دشمن و فتح آنها به نیرویی غیرقابل توقف تبدیل شده است. این سطحی که گریلاهای آزادی کوردستان به آن دست یافته است بار دیگر نشان داد که سیاست نسل‌کشی دولت استعمارگر، نسل‌کشی ترکیه و رژیم فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ نتیجه‌ای نخواهد داشت و امید مردم ما به آزادی و اعتقاد به پیروزی را بیش از پیش افزایش داده است.

همزمان با عملیات انقلابی موفق، ۱۷ عملیات گریلایی در ماه فوریه انجام شد. در این عملیات و عملیات‌های انقلابی ۴۱ اشغالگر از جمله ۱ اشغالگر با درجه سروانی مجازات و ۳ اشغالگر مجروح شدند. رفیق ما شروان وارتو در مبارزات ماه فوریه به شهادت رسید. در حالی که رسانه‌های جنگ ویژه ترکیه تلاش می‌کردند شکست بزرگی را که ارتش اشغالگر ترکیه متحمل شده است پنهان کنند، تقریباً هر روز اخبار نادرستی درباره تلفات گریلا‌ها پخش می‌کردند. با این حال، در ماه فوریه، گریلا به جز رفیق ما شروان وارتو، هیچ تلفات جانی نداشته است. راهپیمایی انقلابی رفیق ما شروان وارتو که با شهامت فراوان، روحیه ایثارگری و خصلت‌های مبارز آپویی بود الگو قرار می‌گیرد، یاد و خاطره گرانبهای او زنده نگه داشته می‌شود و قطعاً اهدافش محقق خواهد شد. ما بار دیگر در شخص رفیق شروان، قولی را که به همه شهدایمان داده‌ایم تکرار می‌کنیم.

ترازنامه جنگ ماه فوریه

ترازنامه تفصیلی جنگ ماه فوریه به شرح زیر است:

حملات ارتش ترکیه  

حمله هواپیماهای جنگی

۲۱۱

حمله هلیکوپترهای تهاجمی

5

حمله مواد منفجره ممنوعه

۱

حمله پهپادهای حامل مواد منفجره

۱۰

عملیات‌های گریلا

عملیات گریلایی انجام شده

۱۸

تلفات دشمن

تعداد اشغالگران مجازات شدند

۴۱

درجه‌دار مجازات شده (سروان)

۱

تعداد اشغالگران مجروح شده

۳

تجهیجزاتی که منهدم شدند

انبار مهمات

۱

محل نظارت

۱

کنتینر

۷

مخفیگاه

۱۵

سیستم رادار

۳

دوربین نظارتی

۱۰

دوربین حرارتی

۲

سیستم ارتباطات

۱

اسلحه A4

۲

نارنجک‌انداز زنجیری

۱

تجهیزات که مورد اصابت قرار گرفته‌اند

بیل مکانیکی

۴

سلاح‌ها و تجهیزات نظامی که کشف و ضبط شده‌اند

تفنگ تک تیرانداز  KNT-76

۱

سلاح خودکار متوسط  ​​BKC

۵

لوله تفنگ  BKC

۱

گلوله  BKC

۳۰۰

سلاح راکت‌انداز  B7

۲

سلاح نارنجک‌انداز طبل

۳

سلاح نارنجک‌انداز تکی

۱

تفنگ پیاده نظام  MPT-55

۸

خشاب سلاح  MPT-55

۸

تفنگ ساچمه‌ای

2

تفنگ

۱

دوربین دوچشمی حرارتی

۸

دوربین دوچشمی شب

۴

دوربین دوچشمی روز

۱

دوربین اسلحه

۱۱

اشاره‌گر تفنگ

۲

بی‌سیم بزرگ

۱

باتری بی‌سیم

۱

کاسکت سرباز

2

بی‌سیم

۴

گلوله‌های اشاره‌گر

۳

سنسور

۲

تله دوربین

۳

نارنجک

۲

صفحه خورشیدی

۲

دوربین نظارتی

۲

پاوربانک

۷

باتری قابل شارژ

۱

تلسکوپ

۱

کیف

۱

تلفن

۳