ه‌پ‌گ ترازنامه ماه مارس را اعلام کرد‌: ۴۳ اشغالگر مجازات شدند

ه‌پ‌گ در ترازنامه ماه مارس اعلام کرد‌: بر اثر عملیات‌ها ۴۳ سرباز اشغالگر ترکیه مجازات شدند،‌ سلاح و مهمات بسیاری به غنیمت گرفته شده و یا منهدم گشته است. ۲ گریلا شهید شدند.

بیانیه مرکز مطبوعات و اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌‌گ) به شرح زیر است‌:

‌‌‌‌«گریلاهای آزادی کوردستان ماه مارس و جشن رستاخیز را با اشتیاقی عظیم جشن گرفتند و با روح مقاومت کاوه معاصر مظلوم دوغان به استقبال این روز رفتند. گریلاهای ما در ماه مارس نیز برعلیه هرگونه حملات هوایی و زمینی دولت قتل‌عام کننده و استعمارگر ترکیه، جواب لازمه را دادند و با مقاومت خود را گسترش دادند. از ایالات باکور کوردستان تا به مناطق حفاظتی مدیا،‌ گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در همه‌جا با روح فدائیانه آپویی مبارزه خود را ادامه دادند و در ماه مارس ۲۰۲۴ گام‌های مهمی برداشتند.

مورخ ۱۹ مارس در مناطق مقاومتی تپه آمدیه واقع در منطقه زاپ،‌ عملیات انقلابی شهید جوان-شهید آندوک ضربه‌ای سهمگین به اشغالگران وارد ساخت‌. نیروی ما با عملیات خود به شیوه‌ای معنادار به استقبال جشن نوروز رفتند،‌ نوروز را با اشتیاقی معظم جشن گرفتند و مراسم‌های نظامی انجام دادند. گریلاهای ما در این مراسم‌ها از طرفی جشن رستاخیز را برگزار کردند،‌ از طرفی دیگر هم پایبندی خود به رهبر آپو و شهیدان را نو ساختند،‌ نشان دادند که از هر جنبه‌ای برای مبارزه سال جدید آمادگی دارند.

ما در نوروز اعلام کردیم که به نیرو و هنر ساقط کردن پهپادهای مسلح دست یافته‌ایم

نیروهای مدافع خلق کوردستان در نوروز آزادی مژدگانی بزرگی را به خلق کورد، میهن‌دوستان و دوستان داد. اعلام کرد که به سطح و نیروی دست یافته که ماشین‌های مرگ را ساقط کنند که بدان‌ها پهپاد مسلح گفته می‌شود و از طرف دولت اشغالگر و استعمارگر ترکیه و نیروهای پشتیبانش برعلیه خلق و جنبش ما بکار گرفته می‌شود. ترازنامه کلی سرنگونی پهپادهای مسلح دولت ترکیه که مورخ ۱۳ فوریه ۲۰۲۳ آغاز شد،‌ در این نوروز عیان شد. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان از پیشرفته‌ترین پهپادهای در دست دولت اشغالگر ترکیه و هر مدل از پهپادهای مسلح از جمله آکینجی، آکسونگور،‌ آنکا و بایراقدار ت‌ب۲، در مجموع ۱۵ پهپاد سرنگون شدند، بروی لاشه آن رفته و بدین ترتیب مبارزه آزادی ما برعلیه استعمارگری به سطحی نوین دست یافت. این مرحله گریلایی که محافظت از خلق کورد را قدرتمندتر می‌سازد و مبارزه را گسترش می‌دهد،‌ در داخل خلق میهن‌دوست ما با استیاق و خوشحالی عظیمی روبرو شد و از آن استقبال کردند و این مهم تمامی میادین نوروزی را متاثر ساخت.

سطح حرفه‌ای گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان که از زمین و هوا خود را به این سطح رسانده است،‌ یکبار دیگر نشان داد که اصرار رژیم فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ بر جنگ و سیاست قتل‌عام هرگز به نتیجه نخواهد رسید. این مورد امید آزادی و باوری به پیروزی در خلق‌ما را افزایش داد.

عملیاتی انقلابی و ۱۴ عملیات

در ماه مارس یک عملیات انقلابی و ۱۴ عملیات گریلاها صورت گرفت. در مبارزه ماه مارس رفقای ما اکین رودی و جانشیر شراوا که با روح فدائیانه آپویی به دشمن ضرباتی سهمگین وارد ساخته از روی آنان عبور کردند به شهادت رسیدند. رسانه‌های جنگ‌ویژه دولت ترکیه تلفات ارتش اشغالگر ترکیه را یکبار دیگر پنهان ساخت و اخباری دروغین تلاش کرد که افکار عمومی را فریب دهد. همانطور که ما در قبلا هم این کار را انجام دادیم،‌ از اکنون به بعد نیز با اطلاعات، مستندات و ویدیو‌ها، دروغ‌های رسانه‌های جنگ ویژه دولت ترکیه را آشکار خوهیم ساخت و واقعیت جنگ در کوردستان را با افکار عمومی در میان خواهیم گذاشت.

ترازنامه ماه مارس

ترازنامه ماه مارس به شرح زیر است‌:

حملات دولت ترکیه

حملات توسط هواپیماهای جنگی‌: ۲۲۶ بار

حملات توسط هلیکوپترهای جنگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ۵ بار

حملات توسط موادمنفجره ممنوعه‌‌: ۹ بار

حملات با پهپادهای حامل مواد منفجره‌: ۱۵ بار

عملیات‌های گریلا

مجموع عملیات‌های گریلا‌‌‌‌‌‌: ۱۵ عملیات

تلفات دشمن

شمار اشغالگران مجازات شده‌: ۴۳

شمار اشغالگران مجروح شده‌‌‌‌: ۱۱

ابزار منهدم شده

کانتینر‌: ۳ عدد

سنگر‌: ۳

سیستم رادار‌: ۱ دستگاه

دوربین‌: ۱۹ عدد

نورافکن‌: ۸ عدد

چادر‌: ۲

نارنجک‌انداز‌: ۱ قبضه

سلاح و مهمات به غنیمت گرفته شده

سلاح نیمه اتوماتیک ب‌ک‌س:‌ ۱ قبضه

زنجیر سلاح ب‌ک‌س‌: ۱

فشنگ سلاح ب‌ک‌س‌: ۱۵۰ تیر

سلاح آر پی جی‌‌: ۱ قبضه

سلاح فردی م‌پ‌ت-۵۵‌‌‌: ۱ قبضه

دوربین روز‌: ۱ عدد

نشانه گذار سلاح‌‌‌‌‌‌‌: ۱ عدد

سیستم تشخیص صدا‌: ۱ دستگاه

دستکش‌: ۱ جفت‌

باتری دوربین ترمال‌: ۲ عدد

شارژر دوربین ترمال‌: ۲ عدد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»