ه‌پ‌گ یاد چهار گریلای شهید را گرامی داشت

ه‌پ‌گ یاد چهار گریلایی را که در ۱۱ آگوست ۲۰۱۸ در آواشین به شهادت رسیدند را گرامی داشت و گفت: « ما عهد خود را تکرار می‌کنیم که لایق مبارزات رفقای شهید خود باشیم.»

 مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق درباره گریلاهای شهید اعلام کرد:

« در حملاتی که پس از عملیات موثری که در ۱۱ آگوست ۲۰۱۸ در منطقه آواشین علیه ارتش اشغالگر ترکیه انجام شده بود صورت گرفت، فرمانده عزیز ما رفیق عگید زازا و رفقای همراه او آگر، سرحد و خیری به شهادت رسیدند.

رفیق ما عگید زازا که در تمام طول عمر انقلابی خود با سرعتی بی‌وقفه مبارزه کرد، با موضع‌گیری صریح خود در خط رهبری، با اراده قوی و پیوند با آزادی، جای خود را در تاریخ مقاومت ما باز کرد. رفیق ما که در بسیاری از میادین در کوه‌های کوردستان و حتی در زندان‌های دشمن مبارزه کرد، در تمام میدان‌هایی که در آن حضور داشت، مدافع خط مقاومت آپویی شد. رفیق ما عگید که هر لحظه خود را صرف تلاش و تولید و ارزش‌های نو کرد، برای آنکه لیاقت رهبر آپو را داشته باشد، تلاش زیادی کرده و با این ویژگی‌ها مبارزی شده است تا رفقایش از او الگو بگیرند. رفیق ما عگید که با شخصیت فعال خود بر تمامی موانع دشمن غلبه کرد و از زندان‌های دشمن گریخت و به کوه‌های کوردستان رسید، به فرماندهی پیشرو تبدیل شد و با روحیه فدایی آپویی در رکاب کمال پیر جنگید. رفیق عگید که در زندگی انقلابی خود به موفقیت‌های بزرگی دست یافت، نام خود را به عنوان یکی از قهرمانان فراموش نشدنی مبارزات آزادی کوردستان در تاریخ ثبت کرد.

رفقای ما آگر، سرحد و خیری از بدو پیوستن به صفوف مبارزه تا شهادت با مشارکت بی‌حساب و بی‌دریغ خود تبدیل به جوانان با کرامت کوردی شدند که فلسفه آپویی را شناختند و آن را اساس زندگی خود قرار دادند. رفقای ما آگر، سرحد و خیری به عنوان فرزندان قهرمان خلق ما خود را از نظام نسل‌کشی رها کرده و در راه آزادی فداکاری کردند و در هر لحظه از زندگی خود با سبک و سیاق جنگ و زندگی خود به این هدف عمل کردند و به قافله شهدا پیوستند.

ما به همه خلق میهن‌دوست کوردستان به ویژه به خانواده‌های عزیز رفقایمان عگید، آگر، سرحد و خیری تسلیت گفته و یک بار دیگر عهد خود را تکرار می‌کنیم که ما مبارزاتی را که  رفقایمان به ما سپردند را با هوشمندی و احساس مسئولیت به پیروزی برسانیم و لایق آنها باشیم.

مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

 نام سازمانی: عگید زازا

 

 نام و نام خانوادگی: عثمان کلیچ

 

 محل تولد: چولیک

 

نام مادر و پدر: سایمه/ عبدالله

 

 زمان و مکان شهادت: ۱۱ آگوست ۲۰۱۸ /آواشین

 

****

 

 نام سازمانی: آگر اموت ژیرکی

 

 نام و نام خانوادگی: اسلام ازدمیر

 

محل تولد: بوردور

 

نام مادر و پدر: سورمه/هادی

 

 زمان و مکان شهادت: ۱۱ آگوست ۲۰۱۸/ آواشین

 

****

 

 نام سازمانی: سرحد پارتیزان

 

 نام و نام خانوادگی: عبدالرحمان یاشا

 

 محل تولد: آمد

 

 نام مادر و پدر: زالیحا/مهمت

 

 زمان و مکان شهادت: ۱۱ آگوست ۲۰۱۸/ آواشین

 

****

 

نام سازمانی: خیری آزاد

 

 نام و نام خانوادگی: دوغان یوزگولچ

 

 محل تولد: وان

 

نام مادر و پدر: مقبوله/ حسن

 

 زمان و مکان شهادت: ۱۱ آگوست ۲۰۱۸/ آواشین