تصویر

ه‌پ‌گ یاد و خاطره شهدای متینا را گرامی داشت

ه‌پ‌گ اعلام کرد: «ما یاد رفقای‌مان چکدار، بوتان و اوزگور را که خود را وقف مبارزات مردم ما برای آزادی کردند و بدون حتی لحظه‌ای درنگی فداکارانه جنگیدند، با احترام، عشق و قدردانی در سالگرد شهادتشان گرامی می‌داریم.»

بیانیه شهید

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در خصوص شهدای متینا اعلام کرد:

«در ۲۷ اوت ۲۰۲۱، رفقای ارزشمند مبارز آپویی ما چکدار خلیلا، بوتان سه‌گیرکه و اوزگور تولهلدان در حمله ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه تپه حکاری در متینا به شهادت رسیدند. ما یاد و خاطره رفقایمان چکدار، بوتان و اوزگور را که خود را وقف مبارزات مردم ما برای آزادی کردند و بدون حتی لحظه‌ای درنگی فداکارانه جنگیدند، با احترام، عشق و قدردانی در سالگرد شهادتشان گرامی می‌داریم و قول می‌دهیم که مبارزاتشان را به پیروزی برسانیم.

رفیق ما چکدار، فرزند ارزشمند قبیله خلیلان که به مبارزات آزادیخواهانه مردم ما به رهبری رهبر آپو و حزب ما پ‌ک‌ک اعتقادی تزلزل‌ناپذیر دارد و در هر لحظه از زندگی خود اصل مبارزه فداکارانه را در پیش گرفت، تبدیل به یک مبارز آپویی شد که همه رفقا او را سرمشق خود قرار دادند و با زندگی، موضع‌گیری و رفاقت قوی او را دنبال کردند. رفیق چکدار که در هر لحظه از زندگی خود به عنوان مجری فلسفه رهبر آپو برجسته بود و با این ویژگی در هر کجا که بود رفقای خود را راهنمایی می‌کرد، ایثار را به عنوان سبک زندگی پذیرفت و تا زمانی که به شهادت رسید از خط‌مشی فداکاری‌اش کوتاهی نکرد.

رفیق ما بوتان مبارز سرکش و دلیر طایفه میهن‌دوست قلابان و گویی ما برای اینکه خشم عمیقی که در برابر سیاست صد ساله دشمن که برای نابود کردن مبارزه مردم ما برای آزادی، کوردها را به جنگ با کوردها وا می‌دارد احساس می‌کرد، به یک مبارزه معنادار تبدیل کند به کوههای کوردستان آمد و به صفوف گریلاها پیوست. رفیق ما که معتقد بود تنها از این طریق می‌تواند خنجر گیر کرده در دل مردم ما را از بین ببرد و بر زخم‌هایش مرهم بگذارد، صاحب مبارزه‌ای بی‌امان شد. رفیق ما که با گریلاگری‌اش در بسیاری از مناطق میهن‌مان کوردستان به شخصیتی ملی و مبارزی تسلیم‌ناپذیر تبدیل شد، با مبارزه خود پرمعناترین پاسخ را به سیاست تفرقه‌افکنی دشمن در میان مردم داد. در این راستا او مبارزی شد که همه جوانان کوردی که قلبشان برای آزادی می‌تپد می‌توانند الگوی خود قرار دهند.

رفیق ما اوزگور که با هوش و ذکاوت عملی خود، ارزش بی‌نظیری که برای رفقایش قائل بود و لبخند زیبایی که همیشه بر لب داشت، توانست در قلب همه رفقایش جایگاهی به دست آورد، به عنوان صاحب زندگی شایسته نامش، از کوه‌های کوردستان بالا رفت. رفیق اوزگور ما که در تونل‌های مقاومت در مواقع ضروری زحمتکش بود، دلیرمردی که در مواقع لزوم دشمن را مرعوب می‌کرد و گاه برای رفقایش که آنها را به جبهه‌ها می‌برد راهنما بود، در کوهستان‌های کوردستان، جایی که با عزم و قاطعیت فراوان به آنجا آمد، صاحب زندگی پرمحتوا و معنامند شد. او با تعهد به مبارزه ما برای آزادی و ارزش‌های خلق شده با تلاش و بهای فراوان، توانست به مبارزی تبدیل شود که همه جوانان کوردستان او را الگو قرار دهند و راه او را دنبال کنند.

ما به عنوان رفقای ایشان بار دیگر با احترام یاد و خاطره رفقای خود چکدار، بوتان و اوزگور را در سالگرد شهادتشان گرامی می‌داریم و به تمامی مردم میهن‌دوست کوردستان بویژه خانواده‌های ارزشمند آنان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: چکدار خلیلا

نام و نام خانوادگی: عمر سالگور

محل تولد: وان

نام مادر- پدر: خَزال- حسین

تاریخ و محل شهادت: ۲۷ اوت ۲۰۲۱/ متینا

***** *******

****** *****

************** ************

نام سازمانی: بوتان سه‌گرکه

نام و نام خانوادگی: صادق گُوَرجین

محل تولد: شرنخ

نام مادر- پدر: مرجان- امین

تاریخ و محل شهادت: ۲۷ اوت ۲۰۲۱/ متینا

********* ***************

************ *************

نام سازمانی: اوزگور تولهلدان

نام و نام خانوادگی: احمد محمد

محل تولد: نسیبین

نام مادر- پدر: حزینا- عبدالرحیم

تاریخ و محل شهادت: ۲۷ اوت ۲۰۲۱/ متینا»

******** *********