حقوقدانان بین‌المللی مخالف انزوا در آمد هستند

اعضای هیئت بین‌المللی حقوقدانان علیه انزوا، از انجمن وکلای آزادی (OHD) و انجمن زنان رزا در آمد علیه انزوا در امرالی بازدید کردند.

اعضای هیئت حقوقدانان بین‌المللی علیه انزوا برای نشست‌های مربوط به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در آمد هستند. وکلایی از اسپانیا، ایتالیا، سوئد، نروژ، آفریقای جنوبی ابتدا از انجمن وکلای آزادی (OHD) بازدید کردند. این هیئت مورد استقبال اکین یتر، رئیس مشترک OHD و مدیران انجمن و همچنین مظلوم دینچ، وصی عبدالله اوجالان قرار گرفت.

اکین یتر در این بازدید سخنرانی کرد و هیئت را در جریان فعالیت‌های انجمن قرار داد. یتر و مدیران OHD در مورد نقض حقوق بشر، انزوا در امرالی و وضعیت زندان‌های ترکیه به هیئت اطلاعاتی اطلاع دادند.

وکلای حاضر در این هیئت همچنین به اهمیت حمایت حرفه‌ای توجه کردند. اعضای هیئت اعلام کردند که انزوای عبدالله اوجالان را از نزدیک دنبال می‌کنند و آن را در تریبون‌های بین‌المللی مطرح خواهند کرد.

اعضای هیئت در ادامه از انجمن زنان رزا بازدید کردند. سوزان ایشبیلن، رئیس انجمن، به هیئت اعلام کرد که پس از تصرف تشکل‌های زنان توسط قیوم، مسئولیت آنها سنگین شده است. سوزان ایشبیلن در مورد فعالیت‌های انجمن اطلاعاتی ارائه کرد.

اعضای هیئت نیز اعلام کردند که از انجمن حمایت خواهند کرد.