هشدار ک‌ج‌ک در رابطه با «داعش»: باید موضع قطعی اتخاذ شود

کمیته روابط خارجی ک‌ج‌ک اعلام کرد که دولت ترکیه تبهکاران داعش را در باشور کوردستان مستقر کرده و آنها را به سمت جنگ سوق داده است و پ‌دک چشم خود را بر این امر می‌بندد؛ و از همه می‌خواهد که «در برابر این نقش همدستی و شوم موضعی مطلق اتخاذ کنند.»

کمیته روابط خارجی ک‌ج‌ک

کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) در بیانیه کتبی خود خواسته است که «در برابر تحرکات اشغالگری اراضی عراق و باشور کوردستان همراه با تبهکاران فاشیست داعش، واکنش شدید نشان دهد.»

بیانیه کمیته روابط خارجی ک‌ج‌ک به شرح زیر است:

در این روند که تحولات مهمی در حال وقوع است، وظیفه و مسئولیت ما این است که افکار عمومی و مردم خود را به درستی آگاه کنیم. این از نظر درک صحیح فرآیند و داشتن نگرش صحیح مهم است. در ۱ ژوئیه ۲۰۲۴، ما توجه خود را به دروغ‌ها و اظهارات دروغین و منحرف‌کننده وزارت امور داخلی عراق جلب کردیم.

تحریک و اخبار جعلی

دولت استعمارگر و اشغالگر ترکیه برای جلوگیری از دیده شدن اقدامات غیراخلاقی و غیرقانونی خود به انواع تحریکات و اخبار جعلی متوسل می‌شود. دلیل این امر، بن‌بستی است که در برابر گریلاهای آزادی کوردستان و ضربات سنگینی که به آن وارد می‌شود. در ترازنامه جنگ ژوئن ۲۰۲۴ اعلام شده توسط ه‌پ‌گ به راحتی می‌توان این موضوع را مشاهده کرد. تنها در ماه ژوئن، گریلاهای آزادی کوردستان ۱۸۵ عملیات انجام دادند و ۴۶ سرباز اشغالگر ترک مجازات شدند.

دولت استعمارگر ترکیه در جنگ مسدود شد

علاوه بر این، در این مدت صدها حمله هوایی و حمله با استفاده از سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه توسط دولت استعمارگر اشغالگر ترکیه صورت گرفت. ترازنامه ماهانه جنگ اعلام شده توسط ه‌پ‌گ نیز نشان می‌دهد که در کوردستان جنگ بسیار شدید و خشونت‌آمیزی فراتر از حد انتظار جریان دارد. گریلاهای آزادی کوردستان نیرویی است که برای حفاظت از ارزش‌ها و دستاوردهای خلق کورد مقاومت می‌کند. اگرچه دولت استعمارگر-اشغالگر ترکیه از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین تکنیک‌ها و سلاح‌های عصر استفاده می‌کند و علیرغم اینکه هیچ قانون بین‌المللی جنگ را به رسمیت نمی‌شناسد، دائما از سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه استفاده می‌کند، اما مسلم است که در مواجهه با گریلاهای آزادی کوردستان با مشکلات جدی روبروست. واضح است که دولت استعمارگر - اشغالگر ترکیه در این جنگ مسدود شده است.

آنها آشکارا از تبهکاران داعش حمایت کرده و به آنها پناه می‌دهند

از آنجایی که دولت اشغالگر ترکیه نتوانست در برابر گریلاهای آزادی کوردستان به نتیجه برسد، اکنون تبهکاران فاشیست داعش را در کنار مزدوران روستایی و تبهکاران روژ به سوی جنگ هدایت می‌کند. مردم ما و افکار عمومی جهان به خوبی می‌دانند که گریلاهای آزادی کوردستان در برابر حملات تبهکاران فاشیست داعش در استان‌های هولیر، کرکوک، مخمور و شنگال مقاومت فداکارانه‌ای از خود نشان داد و با هزینه‌های گزاف از کرامت بشریت صیانت نمود. همچنین به مبارزه شرافتمندانه، باشکوه و مصمم خود با تبهکاران فاشیست داعش در شمال و شرق سوریه ادامه داد و تبهکاران فاشیست داعش تحت حمایت دولت اشغالگر ترکیه را تا سر حد نابودی رساند. معلوم است که تبهکاران فاشیست داعش که دردسر مردم منطقه و بشریت هستند با دولت استعمارگر اشغالگر ترکیه رابطه دارند. دولت فاشیست آک‌پ همیشه آشکارا از تبهکاران فاشیست داعش حمایت کرده و به آنها پناه می‌دهد. تبهکاران فاشیست داعش که توسط ترکیه تغذیه و سازماندهی شده بودند، از ترکیه به مسکو و بسیاری از کشورهای اروپا گسترش یافتند و قتل‌عام کردند. امروز در حالی که دولت اشغالگر ترکیه در بسیاری از مناطق باشور کوردستان تبهکاران داعش را برای مبارزه با گریلاهای آزادی کوردستان مستقر می‌کند، از سوی دیگر همچنان سعی دارد با حمله به شمال و شرق سوریه هر روز به تبهکاران فاشیست داعش فضای تنفسی بدهد. گریلاهای آزادی کوردستان مانند مقاومتی که تا به امروز نشان داده است، از این به بعد نیز هرگز به ارتش استعمارگر-اشغالگر ترکیه و تبهکاران فاشیست داعش که در اختیار دارد، فرصت موفقیت نخواهد داد.

شرم‌آور است که پ‌دک اجازه دهد تبهکاران داعش مستقر شوند

در این روند، موضع حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) مبنی بر چشم‌پوشی بر تبهکاران فاشیست داعش که در سرزمین‌های باشور کوردستان مستقر شده‌اند و همچنان با دولت اشغالگر ترکیه همدستی می‌کنند، البته مایه شرمساری است. علاوه بر انتقال تسلیحات، مهمات و قدرت به دولت اشغالگر ترکیه و سکوت در برابر استقرار تبهکاران فاشیست داعش در باشور کوردستان و ادامه دادن روابط خود با نیروهای اشغالگر، به هیچ وجه قابل قبول نیست. در این روند که منطقه در حال بازطراحی است و تحولات مهم و حیاتی در حال وقوع است، برای اینکه مردم کورد دوباره متضرر نشود و به آزادی آزادی و وحدتش دست یابد، همه روشنفکران ، آکادمیسین‌ها، روزنامه‌نگاران و دمکرات‌های میهن‌دوست باید در برابر این نقش همدستی و شوم پ‌دک موضع مطلق بگیرند.

عراق نباید چشم‌پوشی کند

یکی از کسانی که تبهکاران فاشیست داعش را بهتر می‌شناسد مردم و دولت عراق هستند. مردم و دولت عراق در معرض کشتارها و حملات داعش قرار گرفته‌اند و دردها و فجایع بزرگی را تجربه کرده‌اند. مردم و دولت عراق به خوبی می‌دانند که این گریلاهای آزادی کوردستان بودند که حملات تبهکاران فاشیست داعش را شکست و دفع کرد. به همین دلیل هرگز نباید چشم خود را بر دولت استعمارگر-اشغالگر ترکیه و تبهکاران فاشیست داعش که در اراضی عراق و باشور کوردستان در کنار پ‌دک مستقر شده‌اند ببندد و باید مواضع روشن و شفافی داشته باشد. مردم و دولت عراق نباید کنار بنشینند و نظاره‌گر استقرار تبهکاران فاشیست داعش در این سرزمین‌ها باشند، باید حساس‌تر باشند و با واکنش‌های خود هرگز نباید اجازه دهند که این اتفاق بیفتد.

باید نسبت به حمله اشغالگری واکنش شدیدی نشان داد

افکار عمومی جهان نیز باید این را به خوبی ببیند. این تبهکاران فاشیست داعش که امروز به جنگ با گریلاهای‌های آزادی کوردستان وادار شده‌اند، همیشه در موقعیتی هستند که فردا به عنوان بمب‌هایی که علیه مردم و جوامع خودشان زده شده است، برای بشریت دردسر ایجاد کنند. به همین دلیل باید نسبت به اشغال سرزمین‌های عراق و باشور کوردستان توسط دولت ترکیه به همراه تبهکاران فاشیست داعش واکنش شدید نشان داد.

مردم کوردستان شرافتمندانه‌ترین مقاومت تاریخ را در برابر تبهکاران فاشیست داعش به نمایش گذاشتند. امروز مردم ما باید با همان عزم و اراده مبارزه خود را در هر کجا که هستند، علیه تبهکاران فاشیست داعش که دولت نسل‌کش و اشغالگر ترکیه به جنگ علیه گریلاهای آزادی کوردستان هدایت کرده است، افزایش دهند. مردم ما و همه نیروها و اقشاری ​​که خط میهن‌دوستی و دموکراسی را دنبال می‌کنند باید نسبت به این مناسبات شومی که پ‌دک وارد آن شده است حساس باشند و واکنش خود را اعلام کنند.»