حسن جودی: در جنوب کوردستان در سه جهت جنگ ویژه در جریان است

در شهر سلیمانیه سمیناری برای نویسنده و روزنامەنگار حسن جودی دربارەی جنگ ویژه و خطراتش برای جامعه برگزار شد و در آن اعلام کرد اکنون در اقلیم کوردستان جنگ ویژه در بعد در جریان است.

آغاز سمینار با دقیقەای احترام به شهیدان کوردستان شروع شد، سپس حسن جودی اعلام کرد:

در دورەی سیستم سرمایەداری، به لحاظ رویکرد و ساختار اداری، این سیستم کاملاً بر اساس جنگ ویژه بەوجود آمده، ما هم در این دوره زندگی می کنیم، 95٪ جنگ اشغالگران علیه کوردها جنگ ویژه است، مخصوصاً در جنوب کوردستان.

همچنین افزود: جنبش آزادیخواهی کورد در همەی بخشهای کوردستان و اروپا، روز به روز وسیع تر می شود و علیه آن جنگ ویژه قرار می گیرد و آن جنگ را درک می کند، می داند که چگونه آن را شکست دهد. باید این جنگ ویژه را بشناسیم تا بتوانیم ابزاری برای مقابله با آن پیدا کنیم.

در شناختن نوع جنگ حسن جودی اظهار داشت:

جنگی هست به آن جنگ مشروع برای دفاع از خود گفته می شود، جنگ دیگری وجود دارد که نبرد علیه اشغالگران است. از زمانیکه اقتدارگرایی وجود داشتە است برای تسلط بر جوامعی که درصدد زندگی آزادانه بوده اند چنین جنگهایی بە وقوع پیوستەاند.

دربارەی چگونگی تشکیل اقتدار و انواع آن حسن جودی اعلام داشت: از زمانیکه قدرت در اشکال دولت پدیدار می شود، جنگ آغاز می گردد. هنر و علم اینگونه آن را می شناسند. برای این رویارویی هم می توان از این استفاده کرد و نتیجه گرفت. از همان زمان جنگ ویژه به بخشی از این هنر و فن تبدیل شده است، و اکنون آن را در قالبی آکادمیک و به شکل دیگری شناخته معرفی کردەاند که به آن هنر فریب دادن گفته می شود. برایمان مشخص می شود آنکه هنر را به جنگ مبدل کرده، جنگ ویژه است، بخش اکثریت جنگ در تاریخ، جنگ ویژه است.

حسن جودی اضافه کرد: جنگ ویژه با برنامه پیش می رود و جنگی فراگیر و همه جانبه است. جنگ ویژه همەی جامعه را در بر می گیرد، یک جنگ درونی و فکری و معنوی است، اگر بگوییم پادشاه جنگهاست اشتباه نگفتەایم، چون جنگی پیچیده است. جوامعی را هدف قرار می دهند که در جنگ نظامی شکست نخوردەاند، مانند شمال کوردستان و گریلاهای آزادی کوردستان که بارها دشمن را به دیالوگ و مذاکره ناچار کرده اند.

در ادامە نیز حسن جودی اعلام نمود که این مدل از جنگ در جامعه سه قشر را هدف قرار می دهد که اولین آن زنان هستند، دومین آن جوانان اند و سومین آن کودکانند. یکی از مراکز جنگ ویژەی سیستم سرمایەداری، هالیوود است.

در سیستم سرمایەداری از جنگ جهانی اول و دوم به بعد، آکادمیا و مراکز ویژه برای پیگیری و اجرای این مدل از جنگ دایر می شود. تحقیقات بسیاری دربارەی جنگ نرم و ویژه انجام شده است، دولت ترکیه تنها دولت است که ادارەی مخصوص و علنی برای جنگ ویژه دارد. در ناتو نیز دستگاه اداری مخصوص برای جنگ ویژه وجود دارد که به آن گلادیو می گویند. همەی کودتاها و ترور انقلابیون در تمام خاورمیانه را این گلادیوی ناتو انجام می دهد، حتی اتحاد جماهیر شوروی را جنگ ویژه به سقوط کشاند.

در بخش دیگری از سخنان خود، حسن جودی به نقش جنگ ویژه در مسئلەی شنگال پرداخت و گفت:

جنگ ویژه در شنگال هم اجراء شد، از راه درست کردن یک قشر خائن و خودفروش، چون هیچگاه اشغالگری بدون قشر خائن انجام نمی گیرد. و در ادامە افزود: آن قشر خائن را علناً می بینیم و می شناسیم. اگر قشر خائن در کوردستان باقی نماند اوضاع اشغالگران بد می شود، بخش مهمی از جنگ ویژه با ایجاد حزب خائن و خانوادەی خائن و شخصیتهای خائن انجام می شود و اشغالگریها و جنگهای ویژەیشان را با خائنین اجراء می کنند، مانند آنچه که علیه عبدالله اوجالان و شیخ محمود و چندین رهبر دیگر روی داده است.

حسن جودی همچنین افزود: باید از نو تاریخ جنوب کوردستان نوشته شود، اکنون در جنوب کوردستان در سه بعد جنگ ویژه در جریان است، اول از راه جریان لیبرالیستی است، دوم تحت عنوان سازمان و تشکلات مدنی در تلاشند تا جامعه را کنترل کنند، سوم نیز از راه مراکز و مکانهای مرتبط با تن فروشی است.