هیئت ج‌ه‌پ‌ از شهرداری کلانشهر آمد دیدار کرد

هیئت ج‌ه‌پ در مناطقی که در آن آتش‌سوزی رخ داده است، تحقیقاتی را انجام داده و به خانواده‌های جان باختگان تسلیت گفت. سپس به دیدار کلانشهر آمد رفت.

معاون گروه حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه ‌(ج‌ه‌پ)، علی ماهیر باساریر. نمایندگان پارلمان از حزب ج‌ه‌پ، والی آغبابا‌‌، سزگین تانریکولو، احمد باران یازگین در مناطقی که در آن آتش‌سوزی رخ داده بود یعنی مناطق میانی آمد-مردین و براثر آن ۱۵ نفر جان خود را از دست داده بودند، تحقیقاتی انجام دادند و به خانواده جان باختگان تسلیت گفتند.

این هیئت سپس از شهرداری کلانشهر آمد دیدار کرد. هیئت ج‌ه‌پ که از سوی شهردار سَرا بوجاک و دوغان هاتون مورد استقبال قرار گرفت، یک دیدار ویژه انجام دادند.

سَرا بوجاک از این دیدار هیئت ج‌ه‌پ تشکر کرد و توجه‌ها را به اهمیت همبستگی معطوف داشت. تانریکولو اعلام کرد که آنان برای ایجاد همبستگی در شهرداری کلانشهر آمد حضور یافتند و بر این اساس دیدار کردند. تانریکولو توجه‌ها را به ویرانگری قیم‌ها در شهرها معطوف داشت و گفت‌‌: ‌«باید یکبار دیگر قیم انتصاب نشوند، این عملکرد از اکنون به بعد غیرقابل قبول می‌باشند. مسئله کورد که یکی از مسائل بنیادین ترکیه است هنوز به رهیافت مورد نظر نرسیده است. ما علیه این عملکردها، کوشش خواهیم کرد.‌»