تصویر

هیئت روزنامه‌نگاران از کارکنان شرکت رسانه‌ای چتر پروداکشن بازدید کردند

هیئت روزنامه‌نگارانی که برای گلستان تارا و هیرو بهاالدین که توسط دولت اشغالگر ترکیه به قتل رسیده بودند، در سلیمانیه جلساتی برگزار کردند، از شرکت رسانه‌ای چتر پروداکشن، جایی که تارا و بهاالدین در آن کار می‌کردند، بازدید کردند.

هیئتی که برای روزنامه‌نگاران گلستان تارا و هیرو بهاالدین که در ۲۳ اوت در حمله پهپادی دولت ترکیه در منطقه سیدصادق استان سلیمانیه به قتل رسیدند از اروپا به سلیمانیه آمده است، به دیدارهای خود ادامه می‌دهد.

پس از دیدار با هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه، هیئت از شرکت رسانه‌ای چتر پروداکشن که تارا و بهاالدین در آن کار می‌کردند بازدید کرد.

تسلیت هیئت متشکل از روزنامه‌نگاران، آلیس ماگار، اِما آدری، دیلر آکرِئی، هَندرِن فرج محمد، جالان ضیایی و دَوریم آلپ صبح در شرکت رسانه‌ای چتر پروداکشن پذیرفته شد.

این هیئت همچنین از دفاتر تارا و بهاالدین بازدید کرد و به حملات دولت اشغالگر ترکیه واکنش نشان داد.

در سخنانی که از طرف هیئت انجام شد، هدف از این حملات ایجاد رعب و وحشت عنوان شد و فراخوانی مبنی بر حمایت از مبارزات تارا و بهاالدین و حرفه روزنامه‌نگاری صورت گرفت.

این هیئت همچنین با تاکید بر اینکه مطبوعات آزاد دهه‌هاست که حقیقت را دنبال می‌کنند، تاکید کردند: «با گام برداشتن در این راه می‌توان از مبارزه روزنامه‌نگاران شهید صیانت کرد.»

کارکنان شرکت چتر پروداکشن نیز ضمن تشکر از این هیئت اعلام کردند که از مبارزات تارا و بهاالدین صیانت خواهند کرد. پس از پایان سخنرانی، هیئت به موسسه روزنامه‌نگاری مترو رفت.