تصویر

هزاران نفر در خط زیلان گام برمی‌دارند

ژیندا آمارا، گریلای یژا استار گفت: «رفیق زیلان با برداشتن گام لازم در زمان لازم، مسئولیت تاریخی خود را انجام داد. امروز هزاران رفیق داریم که در خط زیلان گام برمی‌دارند.»

شهید زیلان

گریلای ارتش رهایی‌بخش خلق کوردستان (آ‌ر‌گ‌ک) زیلان (زینب کیناجی) در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۶ یک عملیات ایثارگرانه را در درسیم انجام داد. این عملیات فدائیانه نقش مهمی در تاریخ مبارزات خلق کورد و پ‌ک‌ک داشت. گریلای ه‌پ‌گ جوان چیارَش و گریلای یژا استار ژیندا آمارا در مورد عملیات زیلان با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

جوان چیارش، گریلای ه‌پ‌گ، گفت: «به عنوان گریلا، عملیات ایثارگرانه شهید زیلان برای ما بسیار مهم است. آن دوره از نظر تاکتیکی روند جدیدی را آغاز کرد. همچنین عملیاتی در برابر سوء قصد دشمن به رهبر ما است. سبک عملیات فدائیانه رفیق زیلان امروز نیز ادامه دارد و ما به عنوان گریلاهای آزادی این عملیات را اساس مبارزه خود قرار می‌دهیم.»

موفقیت ما بر اساس سبک او است

جوان چیارش، گریلای ه‌پ‌گ، با اشاره به اینکه دولت ترکیه با پشتیبانی و تکنیک ناتو، گازهای شیمیایی و سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی حمله می‌کند، گفت: «این گریلا هرگز در برابر این حملات بی چاره نماند و تدابیر دفاعی جدیدی را توسعه داد. مشاهده شد که با روش جنگ تونلی می‌توان به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. سبک گریلایی که موفقیت را به ارمغان آورد، مبتنی بر شخصیت فدائی شهید زیلان است. مردم کوردستان و گریلاهایشان این قدرت را دارند که تمام حملات دشمن را شکست دهند. جامعه کورد اکنون به قدرت خود آگاه است و می‌داند که می‌تواند با اشغالگری مبارزه کند. امید و اطمینان زیادی در همه وجود دارد. این به خاطر خط مقاومت ایجاد شده توسط زیلان و هزاران شهید است.»

ما در خط فدائی‌اش گام برمی‌داریم

ژیندا آمارا، گریلای یژا استار، عملیات ایثارگرانه زیلان را یک پیشرفت تاریخی ارزیابی کرد و گفت: «عملیات رفیق زیلان عملیاتی بود که در تاریخ چه در زمینه نظامی و چه در زمینه تاکتیکی اثر خود را بر جای گذاشت. او در برابر سوء قصد علیه رهبری، بصورت داوطلبانه عملیاتی فداکارانه انجام داد. او فقط یک سال بود که در حزب بود، اما رهبری را به خوبی درک می‌کرد. رهبری مواضع تاریخی او (زیلان) را با این جمله توضیح دادند که «زیلان فرمانده من است». معنای این سخنان رهبری این است که رفیق زیلان در فرصتی که لازم است عملیات لازم و مسئولیت تاریخی خود را انجام می‌دهد. امروز هزاران رفیق داریم که در خط زیلان گام برمی‌دارند و عملیات انجام می‌دهند. رفیق سارا و روکن، رفیق روژهات و اردال فدائیان این راه، این خط هستند. این رفقا پیروان رفیق زیلان هستند. ما این رفقای پیشکسوت را مثال می‌زنیم و از آنها الگو می‌گیریم. ما به عنوان گریلاهای یژا استار همانند زیلان تا آخر بر پایه خط‌مشی فداکاری گام خواهیم برداشت.»