هزاران نفر در میادین نوروز حضور دارند

جشن‌های نوروز در چندین شهر با حضور هزاران نفر ادامه دارد. در مناطق سرحد در ۱۴ مرکز آتش نوروز برافروخته شده است.

آگر/پانوس

در منطقه‌ی پانوس آتش جشن نوروز در مرکز فرهنگ برافروخته شد. میدان با پرچم‌های حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) تزئین شده بود. مراسم جشن با آواز و پایکوبی آغاز شد. شعار ‘زنده باد مقاومت زندانیان’ سرداده شد.

در مراسم روژبین کارتال نامزد انتخاباتی دَم پارتی برای ریاست مشترک شهرداری منطقه‌ی پانوس به سخنرانی پرداخت و گفت: «ما فرزندان مبارزات کاوه‌ی انقلابی علیه ضحاک هستیم. علیه خیانت به مانند رهشان‌ها هستیم، به مانند سماها جسم خود را سپر خواهیم کرد. با این اراده آماده‌ی خدمت به خلقمان هستیم.»

موش/ملازگر

باوجود نامساعد بودن آب و هوا، صدها نفر در ملازگر موش در جشن نوروز شرکت کردند و آتش نوروز را برافروختند. سزای تَمَلی رئیس فراکسیون دَم پارتی در این جشن شرکت داشت. مراسم با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا آغاز شد. در مراسم جشن پلاکارد «با روح رهشان‌ها نوروز را جشن می‌گیریم» و «نوروز ما نیرومند است» نصب شده بود.

کمال اوزل ریاست مشترک دَم پارتی این منطقه در مراسم از خلق تشکر کرد و نوروز را تبریک گفت.

احمد کنان تورکر نامزد انتخابات ریاست مشترک شهرداری گفت: «در دوره‌ای تاریخی با شور و اشتیاق نوروز را جشن می‌گیریم. نوروز به وسیله‌ی صلح، آزادی و راه‌حل‌ مسائل کورد از طریق دمکراتیک تبدیل شود.»

کوپ

جشن نوروزی منطقه‌ی کوپ موش با شرکت هزاران نفر جشن گرفته شد. در مراسم مردم منطقه با پوشش لباس کوردی به میدان نوروز رفته و آتش نوروز را روشن کردند. در مراسم شعارهای «زنده باد رهبر آپو»، «از طریق مقاومت پیروز می‌شویم» و «ژن، ژیان، آزادی» را سردادند.

در مراسم نامزدهای انتخاباتی دَم پارتی نوروز را تبریک گفتند.

سپس سمیه بوز نماینده‌ی پارلمان به سخنرانی پرداخت و گفت: «آقای اوجالان تحت انزواست و راه سخن گفتن وی مسدود شده است، چرا؟ زیرا هر سخن آقای اوجالان چندین مشکل را برای این حکومت ایجاد می‌کند و آن را زیر و رو می‌کند. به همین سبب از صدای وی می‌ترسند. انزوا در امرالی آغاز شد و در تمامی کشور پخش شده است. بار دیگر خواستار آزادی آقای اوجالان هستیم و می‌گوییم که به شکنجه‌ی زندانیان پایان دهید.»

سِرت/دحه

در میادین کانی مرگی در منطقه‌ی دحه واقع در سِرت با شعار ‘بپاخیز زمان آزادی و پیروزی است’ نوروز جشن گرفته شد.

بالکسیر‌

تشکیلات دَم پارتی در بالکسیر با شعار‘بپاخیز زمان آزادی و پیروزی است’ در میدان دَوه گورشی‌ منطقه‌ی برهانیه، با شرکت ساروهان اولوچ نماینده‌ی پارلمان دَم پارتی و شرکت هزاران نفر با پوشش لباس کوردی نوروز جشن گرفته شد.

ساروهان اولوچ نماینده‌ی پارلمان دَم پارتی به سخنرانی پرداخت و به اهمیت نوروز و انتخابات ۳۱ مارس اشاره کرد.

سپس با برگزاری جشن، مراسم‌های نوروزی به پایان رسید.