حزب آزادی و دمکراسی ایزدیان: آماده‌ایم با هر نیرویی که خودمدیریتی شنگال را قبول کند، مذاکره کنیم

شورای جدید حزب آزادی و دمکراسی ایزدیان (PADÊ) بعد از برگزاری سومین کنگره خود، نشستی را برگزار کرده و ریاست و معاونین خود را برگزیده است.

در بیانیه‌ای که بعد از  سومین کنگره خود منتشر نمود، PADÊ اعلام نمود که انها امادگی مذاکره با هر گروهی را دارند که خودمدیریتی شنگال را بپذیرد. نشست نخست شورای جدید حزب آزادی و دمکراسی ایزدیان در منطقه سینونی شهر شنگال برگزار شده بود. در این کنگره ریاست جدید و معاونین این حزب برگزیده شدند.

براساس انتخابات برگزار شده عمر صالح بار دیگر به ریاست این حزب برگزیده شد، زهرا سلیمان به معاونت نخست این حزب و آزاد ابدال نیز به معاونت دوم حزب برگزیده شدند. بعد از اتمام انتخابات درون حزبی، ریاست حزب آزادی و دمکراسی ایزدیان، عمر صالح بیانیه‌ای را منتشر کرد.

عمر صالح در آغاز سخنان خود ضمن تبریک سال جدید به جامعه ایزدی امیدواری خود را برای تحقق خودمدیریتی شنگال ابراز داشته و خاطرنشان ساخت که آنها امیدوارند که رهبری جدید حزب آزادی و دمکراسی ایزدی، بتواند اقداماتی جدی را برای جامعه ایزدی انجام دهد. عمر صالح همچنین اظهار داشت که هدف اصلی آنان خودمدیریتی شنگال بوده و در این باره گفت: امروز از ما خواسته می‌شود که تمامی فرصت‌ها و امکانات خود را برای شنگال بکار برده و نهادهای  خود را در عراق و عرصه بین‌المللی به رسمیت بشناسانیم. ما از هر گروه و نیرویی که برای خودمدیریتی شنگال فعالیت کند، با تمام قدرت خود حمایت کرده و با آنها مذاکره می‌کنیم.

حزب آزادی و دمکراسی ایزدیان PADÊ در دسامبر ۲۰۲۰ سومین گنگره خود را برگزار کرد.