حزب دموکراتیک خلق های آمد : سال ۲۰۲۳ ،سال آزادی عبدالله اوجالان خواهد بود

کنگره حزب دمکراتیک خلقها در آمد بر عزم مبارزه برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کرد.

کنگره حزب دمکراتیک خلقها در آمد بر عزم مبارزه برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کرد.این سازمان چهارمین کنگره عادی خود را با شعار ، راه حل با ماست، نه به جنگ و ظلم در سالن دمیروک در منطقه ینی شهیر آمد برگزار کرد. علاوه بر ابرو گونای سخنگوی حزب ، نمایندگان شهر، نمایندگان سازمان های جامعه مدنی، رئیس حزب کمونیست کوردستان  سینان چیفتیورک، رئیس حزب دمکرات کوردستان در تیریه  محمد امین کارداش و صدها نفر به کنگره پیوستند.

پس از انتخاب هیات کنگره، به احترام  شهدای دموکراسی یک دقیقه سکوت اعلام شد. سپس رمزیه توسون نماینده حزب دموکراتیک خلق  از شهر آمد  سخنرانی کرد و به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشارە کرد. رمزیه توسون گفت: ۲۲ماه است که درهای امرالی را بسته اند، دوستان و دشمنان بدانند که سال ۲۰۲۳ سال پیروزی کوردها خواهد بود، سال ۲۰۲۳ سال آزادی فیزیکی آقای اوجالان خواهد بود.

سپس، روسای مشترک حزب ، گلستان آتاسوی و زیات جیلان به شرکت کنندگان در کنگره خیر مقدم گفتند  وادامه دادند :حزب دموکراتیک خلق ها  امید است ، تجسم ارادە خلق است. سینان چیفتیورک، رئیس حزب ک.ک.پ سخنان خود را با استقبال از مقاومت ژن،ژیان، آزادی در ایران آغاز کرد و گفت: ما از احزاب کوردستان و ترکیه میخواهیم، از دموکراتها میخواهیم، علیه تعطیلی HDP  ازما حمایت کنند. امروز روز حمایت از حزب ماست .چفتییورک توجه ها را به اقدام ویسی آتش جلب کرد که در ماردین علیە انزوای رهبر اوجالان خودسوزی کرد و جان خود را از دست داد.

چیفتیورک گفت: چرا خودش را به آتش کشید؟ برای رفع انزوای عبدالله اوجالان. می دانیم ۲۴سال است که انزوای شدید وجود دارد. هر ۳ ماه یکبار مجازات انضباطی را تمدید کردە  انزوا ادامه دارد. ما این را محکوم می کنیم. ما از اینجا اعلام می کنیم که فوراً به انزوا پایان دهیم.  مهمت امین کارداش، رئیس حزب دمکرات کردستان نیز با اشاره به نقش تعیین کننده حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات، خواستار اتحاد و مبارزه مشترک شد. کارداش تصریح کرد که مردم کورد، احزاب کوردی و نهادهای کوردی باید متحد شوند و به حملات پاسخ دهند.

ابرو گونای، سخنگوی ه.د.پ نیز گفت: حزب ما با تلاش و مبارزه شما ایستاده است و اشاره کرد که آنها یک جمهوری دموکراتیک خواهند ساخت. ابرو گونای گفت: ما کار خود را در همه جا ادامه خواهیم داد، آمد گواه این امر است.

ما در دورانی هستیم که فاشیسم حزب عدالت و توسعه در همه جا به دستاوردهای کوردها حمله می کند. او در شمال شرق سوریه، باشور و روژآوای کوردستان قتل عام می کند و به دستاوردهای کوردها حمله می کند. آنها بودجه جنگ را بدون اینکه علیه خودشان باشند حفظ می کنند. آنها می گویند ما شما را از غذا محروم می کنیم و آنرا برای قدرت خود استفاده می کنیم. مردم ما، حامیان دموکراسی و صلح، نگرش خود را نشان خواهند داد. نتیجه انتخابات ۲۰۲۳، شکست حزب عدالت و توسعه خواهد بود. ابرو گونای به انزوای عبدالله اوجالان اعتراض کرد و گفت: ما از آزادی در برابر انزوا محافظت خواهیم کرد. همراه با آقای اوجالان، جامعه ای شاد و با نشاط را در آینده ای آزاد خواهیم ساخت.

در کنگره پس از سخنرانی گزارش کار و اموال قرائت شد. در نهایت انتخابات برگزار شد و روسای مشترک حزب  گلستان آتاسوی و زیات جیلان مجدداً انتخاب شدند.