حزب کارگران کوردستان: بدون توجه به محدودیت‌ها، به میادین سرازیر شویم

پ.ک.ک: خلقمان و دوستانمان در کوردستان و در خارج از میهن به ممنوعیت‌ها توجهی نکنند و میادین نوروز را مملو از جمعیت نمایند و کمپین "زمان آزادیست" که برای آزادی فیزیکی رهبر آپو می‌باشد را در نوروز به اوج خود برسانند.

کمیته‌ی رهبری حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) به مناسبت نوروز بیانیه‌ای منتشر کرد:

پ.ک.ک و جنبش آزادی کوردستان، خلق کورد و نیروهای دمکراتیک انقلابی در نوروز تازه‌ای قرار دارند. ما نوروز را با روح پیروزی گاره با پیشاهنگی مقاومت "زمان آزادی است" که برای آزادی فیزیکی رهبر آپو می‌باشد مورد استقبال قرار می‌دهیم. در شعله‌ی ۸ مارس انقلاب آزادی زنان را گرامی می‌داریم که در کوردستان به پیش رفته و در سراسر جهان گسترش یافته است.

بر این اساس ما با روح پیروزی گاره که گریلاهای آزادی آن را به وجود آوردند، به جوش و خروش ۸ مارس سلام و درود می‌فرستیم. جشن آزادی نوروز را ابتدا به رهبر آپو، همه‌ی دوستانمان، خلق‌مان و همراهانمان تبریک می‌گوییم. در حضور شهدای بزرگ نوروز، همه‌ی شهدای آزادی را به یاد آورده و یاد آنها را گرامی می‌داریم. در این نوروز به همه‌ی کسانی که برای آزادی و دمکراسی مبارزه می‌کنند، سلام و درود می‌فرستیم.

"بر اساس آزادی فیزیکی رهبر آپو ما می‌خواهیم از هر لحاظ آزاد شویم"

همانطور که می‌دانیم، نوروز یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های آزادی خلق‌ها است. فکر نوروز در وجود خلق کورد، ادامه‌ی خواست آزادی است. رهبر عبدالله اوجالان در نوروز ۱۹۷۳، بنیان‌های پ.ک.ک را شکل داد و این تفکر آزادی را از نو آفرید. رفیق مظلوم دوغان در نوروز ۱۹۸۲ قتل‌عام دولت ترکیه‌ی فاشیست را شکست داد. بر این اساس و با فرماندهی قهرمان ملی ما معصوم کورکماز، نیروهای گریلا حقیقت نوروز را ایجاد کردند.

ما اکنون در ۴٨مین سال این سرآغاز تاریخی قرار داریم. ما وارد سال ۴٠ مقاومت «مظلوم دوغان» کاوه‌ی معاصر می‌شویم. آنچه که ما به عنوان جنبش و خلق در ۳۹ سال انجام داده‌ایم، آینه‌ی مبارزات سال چهلم مقاومت ما خواهد بود. به عنوان یک جنبش، یک خلق، نیروی زن، جوان و نیروی دمکراتیک، در گرد مقاومت امرالی جمع شده‌ایم. در سال ۴۰ مقاومت، ما می‌خواهیم حصر امرالی را بشکنیم و فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ را از هم بپاشیم و در همه‌ی میدانها، اشغالگری دولت ترکیه را پایان دهیم و بر اساس آزادی فیزیکی رهبر آپو  آزادی را به دست آوریم. در همین چهارچوب درک کردیم و سازمان یافته شدیم، آماده‌ایم و اصرار داریم پیروزی را بدست آوریم.

مشخص است که ما با مقاومت و پیروزی گاره نوروز جدیدی را آغاز کرده‌ایم. به همین دلیل نوروز ۲۰۲۱، نوروزی است که با روح پیروزی گاره مورد استقبال قرار می‌گیرد. پیروزی گاره مهر خود را بر همه‌ی عملیات‌ها می‌زند. مشخص است که گریلاهای قهرمان ما بر علیه دیکتاتوری آ.ک.پ و م.ه.پ با روح مقاومت و پیروزی گاره می‌جنگند و پیروز خواهند شد. بر این اساس ما یک بار دیگر پیروزی گریلاها‌ی قهرمانمان در گاره و جشن نوروز را تبریک می‌گوییم و برای آنها امید موفقیت و پیروزی داریم.

"ما از زنان و همه‌ی خلقمان می‌خواهیم که میدان‌های نوروز را مملو از جمعیت نمایند"

همچنین مشخص است که جشن نوروز با ۸ مارس یکی شده است. بدون شک این امر بسیار بامعنی است. اینگونه حقیقت آزادی نوروز از خط آزادی زنان سرچشمه می‌گیرد. آزادی زنان با آتش نوروز به پیروزی می‌رسد. کوردها با پیشاهنگی زنان، به سمت آزادی گام برمی‌دارند. زنان با فکر و جوش و خروش ۸ مارس و نوروز زندگی می‌کنند. این گونه میدان‌ها را پر کرده و به پیشاهنگان آزادی تبدیل می‌شوند. بر این اساس ما یک بار دیگر به انقلاب آزادی‌خواهانه‌ی زنان درود می‌فرستیم و از همه‌ی زنان می‌خواهیم که با آتش آزادی نوروز به میدان‌های نوروز بروند.

"جشن نوروز را به خلق روژاوا و شنگال تبریک می‌گوییم"

درحالی که جنبش و خلق ما به استقبال نوروز می‌روند، دشمنان کوردها به ویژه در شنگال و روژاوا به دنبال طرح نقشه و توطئه‌های جدید هستند. از یک طرف تلاش می‌کنند تا ارتباط و توافق‌های جدیدی ایجاد کنند و از طرف دیگر فشار نظامی و تهدید خود را افزایش می‌دهند. اینگونه فکر می‌کنند، خلق ما که از  تهدیدها و قتل‌عام داعش نترسیدند، آیا از آنها خواهند ترسید؟! خلق شنگال و روژاوا با مقاومت خود اثبات کردند که چنین چیزی رخ نخواهد داد و همه‌ی نقشه‌های آنها شکست خواهند خورد. ما یکبار دیگر به مقاومت خلق شنگال و روژاوا درود می‌فرستیم که بر اساس خودمدیریتی دمکراتیک انجام می‌شود. نوروز را به آنها تبریک گفته و به آنها اعلام می‌کنیم، جنبش ما و خلق ما تا پایان پشتیبان آنها خواهند بود.

فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ که در گاره متحمل شکست سنگینی شدند، در باکور کوردستان و ترکیه برای خفه نمودن خلق و ساکت کردن سیاست دمکراتیک، به ترور فاشیستی و پاکسازی خود ادامه می‌دهند. آنها در کوردستان پاکسازی و قتل‌عام را ادامه می‌دهند و علیه خلق‌های ترکیه فشاری فاشیستی و ترور را پیش می‌برند. علیه حملات فاشیستی با پیشآهنگی زنان و جوانان، خلقمان قهرمانانه مقاومت می‌کنند و تلاش می‌کنند کمپین" زمان، زمان آزادی است" را به پیروزی برسانند. مشخص است که این مقاومت در جشن‌های نوروز گسترش یافته و به اوج خواهد رسید. بر این اساس ما نوروز را به خلق‌مان، خلق‌های ترکیه و دوستانمان تبریک گفته و درخواست می‌کنیم، علیه فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ مبارزات خود را بر خط پیروزی ادامه دهند.

مشخص است که مبارزات آزادیخواهانه‌ی خلق ما و نیروهای  قهرمان گریلا، مرزهای کوردستان گذشته و به خاورمیانه و هر چهار گوشه‌ی جهان گسترش یافته است. در منطقه و در هر جایی از جهان، گروه‌های دمکراتیک و انقلابی و فرودست، علیه همکاری فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ از مبارزات آزادیخواهانه‌ی ما پشتیبانی می‌کنند. مبارزات آزادیخواهانه‌ی خلق ما را مانند مبارزات آزادی‌خواهانه‌ی خود می‌بینند. به مناسبت جشن نوروز، ما به مبارزات آزادی‌خواهانه و دمکراسی خواهانه‌ی آنها درود می‌فرستیم. از همه‌ی فرودستان و نیروهای دمکراتیک و انقلابی درخواست می‌کنیم که با خلق ما و جنبش آزادی ما ارتباطی قوی برقرار کرده و از مبارزات ما پشتیبانی کنند و علیه فاشیسم، مبارزاتی مشترک انجام دهند.

"ما به نیروهایی که از فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ پشتیبانی می‌کنند، هشدار می‌دهیم"

در این زمان که جنبش ما و خلق ما به استقبال نوروزی جدید رفته است، می‌بینیم که در میهن ما، در کوردستان و در خاورمیانه جنگ جهانی سوم در جریان است و تغییرات سیاسی جدید در حال انجام می‌باشد. مشخص است که برخی از اطرافیان منفعت‌طلب ما بیشتر از بدنه‌ی حکمرانان فاشیست آ.ک.پ و م.ه.پ حمایت می‌کنند و به دلیل منافع سیاسی و اقتصادی بیشتر به جنبش آزادی و خلقمان حمله کرده و از قتل‌عام آ.ک.پ و م.ه.پ پشتیبانی می‌کنند. آنها فکر می‌کنند، این گونه منافع بیشتری به دست می‌آورند، اما در حقیقت خود را فریب می‌دهند. به مناسبت نوروز یک بار دیگر ما به آنها هشدار می‌دهیم. باید بدانند که با پشتیبانی از فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ و با شریک شدن در قتل‌عام کوردها دیگر نمی‌توانند هیچ چیزی به دست آورند. ما از این نیروها می‌خواهیم، برای اراده و درخواست خلق ما حرمت قائل شوند.

"جشن نوروز را به اوج برسانند"

نیروهای فاشیستی و اربابان امپریالیست آن‌ها و نوکرانشان، هر چقدر هم که می‌خواهند و می‌توانند حمله کنند، اما هرگز نمی‌توانند مبارزات خلق ما را محدود نمایند. مبارزات ما در نوروز باید به اوج برسد. خلق ما و دوستانمان در کوردستان و در خارج از میهن، به محدودیت‌ها توجهی نکنند و میادین نوروز را مملو از جمعیت نمایند و کمپین "زمان، زمان آزادی است" که با هدف آزادی فیزیکی رهبر آپو انجام می‌شود را در نوروز به سطح عالی برسانند. یک بار دیگر نوروز را به هر کسی که برای آزادی مبارزه می‌کند، تبریک می‌گوییم. نوروز را به زنان، جوانان و همه‌ی خلقمان و همه‌ی دوستانمان تبریک گفته و درخواست می‌کنیم، در هر جایی که هستند به میادین نوروز رفته و جشن آزادی نوروز را با روح مبارزه و پیروزی گاره و ۸ مارس جشن بگیرند.