حزب کمونیست کوردستان‌‌: دولت ترکیه دشمنانه حمله می‌کند

حزب کمونیست کوردستان به حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه روزنامه‌نگاران واکنش نشان داد و گفت‌‌: ‌«دولت ترکیه دشمنانه حمله می‌کند.»

محکوم کردن حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد

روز ۲۳ اوت،‌ دولت اشغالگر ترکیه در منطقه سیدصادق از توابع سلیمانیه، با پهپادهای مسلح خودروی روزنامه‌نگاران مطبوعات آزاد را هدف قرار داد. در نتیجه این حمله، روزنامه‌نگاران، گلستان تارا و هیرو بهاالدین به شهادت رسیدند و ۶ روزنامه‌نگار دیگر هم مجروح شدند. اعتراضات علیه این حمله همچنان ادامه دارد. در اینباره حزب کمونیست کوردستان ‌(حزب شیوعی) بیانیه‌ای منتشر کرد.

حزب کمونیست کوردستان، حمله دولت اشغالگر ترکیه را محکوم کرده و گفت‌‌: ‌«دولت ترکیه هیچ فرقی میان غیرنظامیان هم قائل نمی‌شود هر کسی که به خلق کورد پایبند باشد، گریلا،‌ پیشمرگه،‌ کارمند، کشاورز و روزنامه‌نگاران یا روستائیان را هدف قرار می‌دهد. این سیاست‌ دشمنانه در برابر خلق‌ما می‌باشد ما به خانواده‌های شهدا تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان هم شفای عاجل را خواستاریم.

این عمل، علیه خاک اقلیم کوردستان و عراق یک تجاوز است،‌ در عین‌حال نقض حاکمیت است. به همین علت نباید سکوت کرد،‌ باید برای متوقف کردن حملات از تمام راه‌ها استفاده شود.‌»