جبار یاور: دولت ترکیه قصد دارد وارد قندیل و سلیمانیه شود

جبار یاور، دبیرکل سابق وزارت پیشمرگه‌ی اقلیم کوردستان اعلام کرد که دولت ترکیه قصد دارد وارد مناطق نزدیک قندیل و سلیمانیه شود.

جبار یاور دبیر کل سابق وزارت پیشمرگه‌ی اقلیم کوردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری روژنیوز به حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه به باشور کوردستان اعتراض کرد.

جبار یاور اعلام کرد که تاکنون دولت ترکیه به قوانین بین‌المللی عمل نکرده و گفت: «دولت ترکیه به دلایل غیرواقعی در تلاش است تا وارد عمق ۴۰ کیلومتری خاک اقلیم کوردستان شود. به ویژه قصد دارد وارد مناطق نزدیک قندیل و سلیمانیه شود. بر اساس نقشه‌های منتشر شده از سوی وزارت دفاع ترکیه، ۸۷ پایگاه نظامی ترکیه در خاک اقلیم کوردستان وجود دارد.»

در ادامه جبار یاور از حکومت عراق انتقاد کرد و گفت: «تاکنون حکومت عراق هیچ موضع جدی را در قبال تجاوزات دولت ترکیه و حملات هواپیماهای جنگی و حملات پهبادی دولت ترکیه که گاها تا عمق ۳۰۰ کیلومتری وارد حریم هوایی عراق می‌شوند، از خود نشان نداده است. سکوت عراق در قبال حملات ترکیه باعث می‌شود که بگوییم که توافقی پنهانی بین حکومت عراق و ترکیه حاصل شده است و اگر این‌گونه نیز نباشد‌، سکوت عراق ایجاد توافق امنیتی بین بغداد و آنکارا را در پی خواهد داشت.»