جلسه‌ی دادگاهی فعالان و روزنامه‌نگاران دربند بهدینان یکبار دیگر به تعویق افتاد

دادگاه هولیر یکبار دیگر پروسه‌ی محاکمه‌ی چهار تن از دستگیرشدگان بهدینان را به بهانه‌ی انتقال دو تن از اعضای دادگاه به عقب انداخت.

قرار بود امروز پروسه‌ی محاکمه‌ی فعالان بهدینان به نام‌های مسعود علی حاجی، ایوب بندوار رشید، کارگر عباس علی و شیروان طه امین در دادگاه هولیر برگزار شود، اما یک بار دیگر پروسه تا روز ۲۰ اکتبر به تأخیر افتاد.

بشدار حسن عضو تیم وکلای دستگیر شدگان بهدینان در کنگره‌ی مطبوعاتی گفت: به دلیل انتقال دو تن از اعضای طرف راست و چپ قاضی در دادگاه جرایم هولیر جلسه‌ی دادگاه به تاخیر افتاده است.

بشدار حسن اعلام همچنین کرد، علت به تاخیر افتادن جلسه‌ی دادگاه سیاسی می‌باشد و می‌خواهند جلسه را به بعد از انتخابات موکول کنند.

لازم به ذکر است از تاریخ ۶ سپتامبر پرونده‌ی هر چهار فعال به دادگاه جرایم هولیر منتقل شده است، اما نشست دادگاه به امروز موکول شده بود. در همان زمان وکلا اعلام کرده بودند که پ.د.ک می‌خواهد آنها را محکوم کند اما برای آنکه بر رای مردم تاثیر نگذارد، جلسه‌ی دادگاه را به بعد از انتخابات موکول می‌کنند.

پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) حدود یک سال است نزدیک به ۱۰۰ تن از روزنامه‌نگاران و فعالان منطقه‌ی بهدینان را به گروگان گرفته است، اما تاکنون تعدادی از آنها پرونده‌شان هنوز در دادگاه است و دادگاه نیز به بهانه‌های مختلف جلسات محاکمه را به تأخیر می‌اندازد.