جنبش آزادی باشور کوردستان، کورد، عرب و تمام خلق‌ها را فراخواند که علیه اشغالگری قیام کنند

جنبش آزادی باشور کوردستان همگان را فراخواند که در مقابل حملات دولت ترکیه علیه باشور کوردستان و افزایش تهدیدات، موضع‌گیری کنند.

جنبش آزادی باشور کوردستان پس از افزایش تحرکات نظامی روزهای اخیر، یک بیانیه کتبی منتشر کرد و گفت‌: ‌«در تاریخ خلق عراق اشغالگری هرگز پذیرفته نشده است. در میان ۲۲ و ۲۳ ژوئن صدها خودروی زرهی، تانک و هزاران سرباز ارتش ترکیه به بهانه حضور حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) به اقلیم کوردستان و خطوط عراق اعزام شدند. این تحرکات خطرناک در اصل نقشه اشغالگرای و مصادره پایندگی خاک باشور کوردستان می‌باشد.‌»

در ادامه این بیانیه آمده است‌: ‌«نیروهای سیاسی میهن‌دوست و خلق‌های عراق، باید عدم موضع‌گیری حکومت فدرال، همکاری و همدستی حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) و خانواده بارزانی با ارتش اشغالگر ترکیه را رد و محکوم کنند. کاری که ترکیه انجام می‌دهد، نقض بزرگ قوانین بین‌المللی و نقض حاکمیت خاک عراق است. زندگی و امنیت شهرواندان به تمامی را تحت تهدید و خطرهای بسیاری قرار داده است.

باید پارلمان عراق موضع‌گیری کند و از قسمی که برای خلق عراق یاد کرده، صیانت کند. آنان چگونه و به چه شکلی از خاک و حاکمیت کشور و شهروندان دفاع کنند‌؟ ریاست جمهور، نخست وزیر و دیگر مسئولان عراق درباره پاسخ دادن به تجاوزات آشکارای دولت ترکیه، در برابر آزمون بزرگی قرار دارند. به دلیل اینکه هیچ بهانه‌ای برای این اشغالگری ارتش ترکیه وجود ندارد.

کسی که در برابر این اشغالگری قیام کرده و دفاع کنند، نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) می‌باشد، همان گریلاهایی که به فریاد شنگال و ایزدیان شتافتند و آنان  را از نسل‌کشی و قتل‌عام نجات دادند.

نباید حکومت و خلق‌های عراق آن روزها را فراموش کنند که حکومت اردوغان به همراه تبهکاران و همکاران‌شان برای متلاشی کردن خاک و خلق‌ عراق از داعش پشتیبانی نموده و با آن همکاری کردند. صدها هزار شهروند از تمام ملیت‌ها و اقشار خلق‌های عراق به همین علت قربانی شدند.

بجای آنکه حکومت عراق از راه قوانین بین‌الدولتی، شکایات قانونی علیه دولت ترکیه انجام دهد، از همکاران و تبهکاران  داعش شکایت کند، کاملا برعکس با سکوت و عدم موضع‌گیری به بخشی از ویرانی و اشغالگری علیه خاک خود مبدل می‌شود.

ما این عدم موضع‌گیری حکومت عراق و همدستی و همکاری پ‌د‌ک با ارتش ترکیه را محکوم می‌کنیم، به مثابه وظیفه اخلاقی و تاریخی خود می‌دانیم که در هر سطحی در مقابل این اشغالگری قیام کنیم.

برهمین اساس تمام طرف‌هایی که نمی‌خوهند در زیر سایه و رحم ارتش اشغالگر ترکیه زندگی کنند را فرا می‌خوانیم که از حاکمیت و شرافت خلق صیانت کنند. در کنار اتحاد با خلق خود بایستند، اشغالگری و خیانت را شکست دهند. خلق ما اعم از کورد، عرب و تمام دیگر اقشار باید در برابر اشغالگری و نقض حاکمیت کشور خود،‌ قیام کنند.‌»