جنبش آزادی فراخوان سازماندهی «با روح راپرین» را اعلام کرد

جنبش آزادی به مناسبت سالگرد قیام ۵مارس ۱۹۹۱ در باشور کوردستان بیانیه‌ای اعلام کرد و فراخوان داد که با روح راپرین سازماندهی انجام شود.

شورای مدیریت جنبش آزادی جامعه کورستان(جنبش آزادی) به مناسبت سالگرد قیام ۵مارس ۱۹۹۱ خلق باشور کوردستان(که به راپرین شناخته می‌شود) بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

«خلق مقاومتگر، میهن‌دوست، عصیانگر و خانواده‌های شهدا، شما بودید که با روح و اراده‌ای قوی در برابر رژیم اشغالگر و فاشیست بعث قیام کردید. بمانند اینکه یک ارتش را به زانو درآورید و تا به غایت دیگر آن رژیم نمی‌توانست روی پا به ایستد. بی‌گمان این پیروزی برای خلق کورد نقطه عطفی تاریخی بود.

مسئولیت این راپرین که برای دستاوردهای حزبی، منطقه‌گرایی، منفعت طلبی و غارت، مصادره شد بر عهده‌ی حکومتی که ۳۳ سال است در باشور کوردستان مسبب مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، شده و نتوانسته است از دستاوردها حفاظت کند، می‌باشد. این حکومت دستاوردها را به باد فنا داده و بر خلاف منفعت خلق و میهن به سیاست می‌پردازد.

با تکیه بر اشغالگران کوردستان، سربازان اشغالگران را برای جنگ بر ضد انقلابیون کوردستان وارد خاک کوردستان نموده‌اند. اکنون نیز در باشور کوردستان بر ضد جنبش آزادی و در راستای ترور آزادیخواهان با همکاری و همدستی ارتش ترک اشغالگر عمل می‌کنند.

خلق مقاومتگر، عصیانگر و تمام کوردستانی‌ها، برای متوقف کردن این ظلم و ستم، برای دفاع از دستاوردها و اهداف شهدای راپرین، بجز اتحاد و خودسازماندهی هیچ فرصت و انتخابی دیگر برای ما باقی نمانده است. ما تمام زنان، جوانان و جامعه را فرامی‌خوانیم تا با روح راپرین خود را سازماندهی کنند و با راه و اندیشه‌ی آزاد، مبارزه‌ی خود برای دمکراسی را گسترش بخشند.»