جنبش آزادی جامعه کوردستان: دولت‌های حامی صدام اکنون با رژیم‌های اردوغان و بشار اسد همدست شده‌اند

شورای کرکوک جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان، در سالگرد قتل‌عام و بمباران شیمیایی هلبجه‌ با انتشار بیانیه‌ای، پیامی خطاب به خلق کورد و هلبجه‌ی شهید فرستاد.

روز گذشته (۱۶ مارس) همزمان با ٣٣مین سالگرد فاجعه‌ی بمباران شیمیایی هلبجه، شورای منطقه‌ی کرکوک جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان با انتشار بیانیه‌ای، پیام خود را برای خلق کورد و هلبجه‌ی شهید منتشر کرد. بیانیه‌ی جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان توسط کومل سرمد رئیس مشترک جنبش آزادی کرکوک قرائت شد که در آن آمده است، "به یاد گذشت ۳۳ سال از فاجعه‌ی بمباران شیمیایی شهر هلبجه‌ی شهید، در نهایت دلسوزی این فاجعه را به یاد می‌آوریم و عاملان این جنایت جهانی را محکوم می‌نماییم.

در وجود شهر هلبجه، خلق کورد و تمام سرزمین ما هدف قرار داده شد. متاسفانه این جنایت هنوز هم در مقابل خلق‌های منطقه و به ویژه خلق کورد انجام می‌شود. هنوز هم هیچ ضمانتی برای سلامتی خلق‌های منطقه وجود ندارد. روزانه خلق ما در باشور، روژاوا و باکور کوردستان زندگی خود را تحت تهدید  سلطان جدید و روسای نژادپرست و دیکتاتورهای ترسناک‌تر از صدام به سر می برند. ضمانتی برای زندگی برابر وجود ندارد و کشورهایی که در آن زمان با صدام حسین همکاری کردند اکنون نیز با اردوغان و بشار اسد همکار هستند.

کومل سرمد همچنین گفت، "تجربه‌ی شهر هلبجه برای خلق ما کافیست که تا پایان بر پیشاهنگی برای رسیدن به آشتی و صلح و آزادی در منطقه اصرار ورزد.

شهر هلبجه پس از گذشت ۳۳ سال همچنان مانند روستای کوچک دوردستی است که جوانان آن بیکار هستند. بعد از گذشت سه دهه از حکمرانی احزاب کوردی مشخص است که حکومت اقلیم درک نکرده است که خود بر ویرانه‌های هلبجه درست شده است، درک نکرده است که خود با خون شهدای هلبجه به اینجا رسیده است، درک نکرده است که به دلیل رنج هزاران آواره و در به در و مفقود این حکومت به وجود آمده است. اما نه تنها تلاشی برای آبادانی هلبجه نکرده بلکه نتوانسته مجروحان را نیز درمان کند و یا به جبران خسارت خانواده‌ی شهدا اقدام نماید و هیچ برنامه‌ای نیز برای درمان بیماران و یافتن مفقودان ندارد."

در بیانیه‌ی شورای کرکوک جنبش آزادی همچنین آمده است، "حکومت اقلیم به خیانت به خون شهدای هلبجه ادامه می‌دهد و فساد بزرگترین سند این خیانت است.

به همین دلیل به عنوان جنبش آزادی از مردم هلبجه می‌خواهیم بیشتر متحد بوده و به نیروی بی‌پایان خود تکیه کنند و سیاست همزیستی و خودمدیریتی را بیشتر گسترش دهند. بزرگترین جبران خسارت برای خانواده‌ی شهدا و خون شهدا و همه‌ی هلبجه‌ای‌ها ایجاد کنگره‌ی ملی و ایجاد استراتژی ملی است. "

در پایان بیانیه سرمد کومل از طرف شورای منطقه‌ی کرکوک جنبش آزادی گفت،"دوباره این جنایت ضد بشری و همچنین عاملان آن را محکوم می‌کنیم و به خانواده‌ی همه‌ی شهدای هلبجه یک بار دیگر تسلیت گفته و برای آنها و همه‌ی خلقمان آرزوی سربلندی و پیروزی می‌کنیم."