جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان: سی‌پی‌تی با مخفی کردن حقایق امرالی در انزوا مشارکت دارد

جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان طی بیانیه‌ای انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم نمود و اعلام کرد، سی‌پی‌تی با مخفی کردن حقایق جمع‌آوری شده از امرالی، در مجازات امرالی سهیم بوده ‌مشارکت دارد.

امروز در شهر سلیمانیه واقع در باشور کوردستان جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان‌ با حضور تعدادی از اعضای این جنبش، کنفرانسی مطبوعاتی را در مورد وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار کرد. بیانیه توسط چرو‌‌ شوانی‌ ریاست مشترک شعبه‌ی سلیمانیه‌ جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان قرائت شد.

در بیانیه ذکر شده‌ است: «در رابطه با زندان امرالی خبرها و گزارشات مشکوکی درباره‌ی‌ وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان منتشر می‌شود، این نیز باعث نگرانی خلق ما را در برداشته است، در ۳۱/۱۰/۲۰۲۳ ممنوعیت دیدار با وکلا بر اوجالان تحمیل شد، پس از گذشت ۷ ماه یکبار دیگر مجازات ۶ ماه دیگر ممنوعیت بر وی تحمیل شده است که از دیدار اوجالان با خانواده و وکلایش جلوگیری نمایند.

با این حکم دادگاه جنایات دولت ترکیه تحت حکومت فاشیستی آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ، در زندان نوع F امرالی بر عبدالله اوجالان و رفقایش عمر حایری کونار، هامیلی یلدیریم و ویسی آکتاش ممنوعیت انجام ملاقات بر آن‌ها اجرا می‌شود و با این حکم انزوای مطلق وارد ۴مین‌سال خود می‌شود.»

در بخش دیگر این بیانیه عنوان شده است که این انزوایی که بر عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان اجرا می‌شود، با قوانین و قانون اساسی ترکیه مغایرت دارد و همچنین نقض قوانین بین‌المللی زندانیان است، این نشان دهنده‌ی این است که مجازات انزوا غیرقانونی بوده و حکمی سیاسی است و ضد تمامی قوانین منشور حقوق بشر است.

در پایان بیانیه ذکر شده است: «احزاب سیاسی و سازمان‌های مدنی و شخصیت‌ها و روشنفکران در اقلیم کوردستان و عراق وظیفه دارند که به مبارزات جهانی که برای مقابله با انزوا و آزادی آقای اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی مسئله‌ی کورد از طریق مسالمت آمیز در جریان است به پیوندند، زیرا این دوره مسئولیت سیاسی و اخلاقی را در موضوع حساس مسئله‌ی کورد در شخصیت آقای اوجالان بر دوش ما قرار می‌دهد.»