جشن باشکوه نوروز در کوهستان‌های آزاد کوردستان

گریلاهای آزادی‌بخش در کوهستان‌های آزاد کوردستان دور آتش رقصیدند و نوروز را جشن گرفتند.

نوروز ۲۰۲۴ گریلا

در مناطق حفاظتی مدیا جشن نوروز با برگزاری مراسم نظامی آغاز شد.

در این مراسم، عضو شورای فرماندهی یژا استار خلات شمسه سخنرانی کرد. خلات شمسه، فرمانده یژا استار در پیامی فرا رسیدن نوروز را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، به مادران شهدا و همه خلق‌ها تبریک گفت و اظهار داشت: «در شخص مظلوم دوغان از زکیه آلکان، بریوان، رهشان، سما یوجه و همه شهدای مبارزه آزادی یاد می‌کنیم و با احترام در برابر زحمات و فداکاری‌های آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم. همان طور که کاوه آهنگر ایستاد و با اراده‌ای قوی در برابر ستمگران قیام نمود و با مقاومتی بی‌نظیر زندگی را به بالاترین سطح رساند، امروز نیز نیروهای گریلا این کار را انجام می‌دهند. اینجا خلق‌های مظلوم و ستمدیده پیروز شدند. در روزگار امروز، ذهنیت حاکم و فاشیستی مورد بازخواست قرار می‌گیرد. تحت رهبری رهبر آپو، تاریخ در حال بازسازی خود است. دوباره روی ریشه خود رشد می‌کند. زندگی آزاد هدف است. مقاومتی بی‌نظیر انجام می‌شود. مردم می‌توانند بگویند که با رهبری فلسفه رهبر آپو، دژ مستبدان ویران می‌شود و زندگی شرافتمندانه، برابر و آزاد دوباره ایجاد می‌شود.

صیانت از نوروز، صیانت از رهبر آپو است

پ‌ک‌ک; واقعیت نوروز است، حزب ما پ‌ک‌ک حزب نوروز است. رهبر آپو هر روز از نوروز زندگی را بازسازی کرد. این نیز خانه‌ای برای تمام بشریت است. او این کار را نه تنها برای خلق کورد، بلکه برای هر فردی که قلبش برای آزادی می‌تپد، انجام داد. این زندگی خلق شده توسط رهبری، جایگزینی برای زندگی جدید برای همه بشریت است.

به ویژه نقش و وظیفه‌ای که رهبر آپو به زنان کورد داد، در جهان نمونه است. زندگی و یک شروع جدید است. مبارزه زنان کورد برای همه زنان جهان مبارزه و شجاعت بزرگی ایجاد می‌کند. رهبر آپو امروز کاری را انجام داده است که هیچکس در تاریخ نتوانسته است انجام دهد. به رهبری رهبر آپو، میراث بزرگی در حال ایجاد است، زندگی و هستی جدیدی در حال ایجاد است. بنابراین حزب ما حزب نوروز است. صیانت ازنوروز، صیانت از رهبر آپو است. صیانت از نوروز، صیانت از ارزش‌های خلق کورد است. برای این کار، هر کوردی، هر انسانی که به دنبال آزادی و برابری است، باید درست‌ترین قدم‌ها را در راه حقیقت رهبر آپو بردارد. به این ترتیب ما فاشیسم را هم نابود می‌کنیم. کسانی که بر این امر غلبه خواهند کرد، خلق‌های ستمدیده، خلق کورد ، خلق‌های خاورمیانه خواهند بود. آن که در اینجا پیروز می‌شود، خط آزادی است.

به همین دلیل است که می‌گوییم این نوروز، نوروز رهبر آپو خواهد بود، این نوروز، نوروز پیروزی و صلح خواهد بود. این پیروزی جنگ خلق‌ها خواهد بود. آنچه پیروز می‌شود، خط رهبر آپو است. به همین دلیل یک بار دیگر می‌گوییم که؛ نوروز رهبر آپو مبارک، نوروز بر همه خلق‌ها مبارک باد. نوروز بر زنان مبارک. زنده باد رهبر آپو، زنده باد نوروز»

ما آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین خواهیم کرد

 گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان نیز در این باره اظهار داشتند:

شورش بیتوشه‌باپ: این نوروز را روز آزادی جسمانی رهبر آپو می‌سازیم. در سال‌های آینده، نوروز حتی قوی‌تر، با روحیه بهتر و پر هیجان تر خواهد بود. ما نوروز را به تمام مادران صلح، خلق میهن‌دوست کورد با روح امروز تبریک می‌گوییم.

 دلگَش اردال: نوروز ۲۰۲۴ آزادی جسمانی رهبر آپو را به ارمغان می‌آورد و آزادی را برای همه خلقها محقق می‌کند.

آرین میلات: جنگ ما جنگ آزادی است. ما به عنوان گریلاهای یژا استار و ه‌پ‌گ در این ادعا هستیم که جنگ آزادی خود را به اوج خواهیم رساند. ادعای ما بزرگ است. ما به آزادی جسمانی رهبر آپو دست خواهیم یافت. برای آزادی خلق کورد تا آخرین قطره خون خود مقاومت می‌کنیم و دوباره در سنگرها پیروز خواهیم شد.

بریتان بوتان: هر جوانی که قلبش برای آزادی می‌تپد باید به صفوف گریلاها بپیوندد. ما یک بار دیگر نوروز را به همه خلق‌ها و ملت‌ها تبریک می‌گوییم.

با وجود بارش شدید باران، گریلاها آتش روشن کردند و در اطراف آن به پایکوبی پرداختند.